Kajsa
Detta är en ros som kan bli lite större ca 1.5 m eller mer, rosen får några långa grenar här varje sommar trots att den växer skyddat vid en vägg, har inte visat någon riktig växtkraft här i min zon, jag gödslar och pysslar om den varje år. Det är en ros ur Leander serien och ska vara en lite tuffare ros, zon 4, persikofärgad, lite vitt, rosa. Rosen kom 1996 och doftar gott. Shropshire är ett län i England vid D. Austins hemtrakter.

Blomman är stor, rosen fryser ner varje vinter men är ganska snart igång på våren
Haft rosen många år nu.

AnnammA
Alltså, fastän jag bor som jag bor, så har jag, än så länge, inte haft några framgångar med de engelska rosorna. Denna ros har också funnits med i min samling, för ett antal år sedan, men tyvärr, den finns inte kvar längre...
Kajsa
Hm, konstigt i Skåne, mer gödsel och bananskal kanske ? Här i zon 3 - 4 och sandig jord är det lite svårare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon