Full version: Hackspett.
Limeblossom

Hej!
Nu vänder jag mig till er för jag vet inte vad jag ska söka på längre....ingen bild passar på det jag såg idag.
Helt klart en hackspett, ganska liten, såg inget rött någonstans men jag såg den mest underifrån. På ryggen var den väldigt vit, men inte som bilderna på en vitryggighackspett utan det vita var nästan som romb/ruterformat över en stor del av ryggen.
Va var det tror ni?
mvh Annica
Gunilla T
Gissar på mindre hackspett, den är inte särskilt vanlig och har en märklig tillit till människor som närmar sig. Man kan komma den ganska nära.
KURT
Och honorna har inget rött på huvudet. Mindre hackspett ser man ofta leta insekter på mindre grenar, inte lika ofta på stammen som t ex större hackspett. Oftast ser man den i områden med mest lövträd.
Limeblossom
Mmmm...mindre hackspett vad det jag tyckte den liknade mest. Men den hade så mycket vitt mot dom andra bilderna. Det var iallafall roligt att se den och som Gunilla säger så var den inte särskilt skygg fast vi åkte 4-hjuling och hade två barn och en hund med oss smile.gif
Solis
Antagligen mindre hackspett.

De jag har sett har varit väldigt nyfikna av sig vilket har gjort att jag har kunnat komma ganska nära - kul!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon