Full version: bildtest
Monarda

P3200030b.jpg

Chamomille
Det gick ju bra och vacker bild... yes.gif
Monarda
Jag håller på att testa min nya kamera, här kommer en till. smile.gif

P3200016b.jpg

Chamomille
Verkligt häftiga närbilder! Vill också ha en sån bra kamera.... rolleyes.gif
Monarda
Ja, jag är riktigt nöjd. Men nästan mest nöjd är jag med att jag tragglat mig igenom bruksanvisningen själv utan att fråga maken en enda gång! sweatingbullets.gif
Chamomille
CITAT (Monarda @ 20-03-2008, 20:10) *
Ja, jag är riktigt nöjd. Men nästan mest nöjd är jag med att jag tragglat mig igenom bruksanvisningen själv utan att fråga maken en enda gång! sweatingbullets.gif

biggrin.gif En bruksanvisning skulle nog inte min sambo ens ta i wacko.gif Det ska fungera ändå...
Vad är det för kamera?
Monarda
En Olympus SP-560UZ. Har i alla år använt samma märke, ända sedan gamla hederliga OM-1:an någon gång på sjuttiotalet.

P320002f.jpg

Chamomille
Jag har också Olympus. Ska gå och titta på en annan som man kan ta riktigt nära bilder med! Kul! Fina bilder.
Netha
Jag har Olympus C765 UZ .. är jättenöjd med den, fortfarande efter 3,5 år.
Kostade ca 4.700kr vid inköp men då ingick extra batteri och väska.

De flesta bilderna i mina album är fotade med denna kamera.
Chamomille
Faktum är att det nog FINNS supermakro i min kamera fast jag inte "visste" det. Pucko duh.gif HITTAR inte min bruksanvisning. Såg en liten pyttebroschyr i lådan om min kamera där det stod Supermacro!!!! duh.gif duh.gif blink.gif Min är också 3,5 år.
Monarda
Min förra Olympus var en C-740 Ultra Zoom och den hade också supermacro men var betydligt krångligare att ställa in än den nya. Eftersom jag gillar att fota insekter och blommor uppskattar jag den enkla inställningen för macro och supermacro på 560.

P3200003d.jpg

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon