Full version: Min Londonresa
Österläge
Jag var ju i London förra helgen o besökte bl a Kew Gardens. Det var tyvärr inte så bra väder, småregn o kallt, men det var ändå kul att vara där. Fina växthus och palmhus. Tyvärr (igen) så var det lite av en mellanperiod - krokusar o snödroppar var överblommande, medan körsbärsträd mm inte hade börjat blomma än... Nästan det enda som blommade var påskliljor o magnolior - men de ju var hur vackra som helst! Dessutom såg jag mängder av julrosor, blev ännu mer förälskad än tidigare... Tänk er en hel rabatt med bara julrosor!! wub.gif De var billiga oxå, kostade bara 7 pund (ca 100 kr) för stora blommande exemplar. Men jag kom inte på hur jag skulle lyckas få med dem hem så det fick vara... crying.gif

Kensington gardens var jättefint, där blommade tulpaner! Fullt med ekorrar överallt också, de kom ända fram till de som hade mat i händerna...

Virgin roof gardens var tyvärr stängt den dagen vi hade tid att gå dit, det får bli nästa gång!

Summa summarum var det en mycket trevlig helg, jag älskar London! Men så mycket trädgård blev det just inte... Men jag kom i alla fall hem med en kruka från Kew Gardens! smile.gif
Monaxe
Låter härligt! Har faktiskt aldrig gjort någon trädgårdresa till London eller England över huvud taget. När jag reser dit tar mitt historieintresse över så det blir museum för hela slanten. Men som du framställer det ska jag nog skippa museumen nästa gång och försöka ta mej till parkerna istället!
Österläge
Det finns ju hur många parker/trädgårdar som helst i London och England, man kan nog göra många resor dit o bara titta på trädgårdar o parker... Något år skulle jag vilja åka på Chelsea flower show också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon