Jag var ju i London förra helgen o besökte bl a Kew Gardens. Det var tyvärr inte så bra väder, småregn o kallt, men det var ändå kul att vara där. Fina växthus och palmhus. Tyvärr (igen) så var det lite av en mellanperiod - krokusar o snödroppar var överblommande, medan körsbärsträd mm inte hade börjat blomma än... Nästan det enda som blommade var påskliljor o magnolior - men de ju var hur vackra som helst! Dessutom såg jag mängder av julrosor, blev ännu mer förälskad än tidigare... Tänk er en hel rabatt med bara julrosor!!

De var billiga oxå, kostade bara 7 pund (ca 100 kr) för stora blommande exemplar. Men jag kom inte på hur jag skulle lyckas få med dem hem så det fick vara...
Kensington gardens var jättefint, där blommade tulpaner! Fullt med ekorrar överallt också, de kom ända fram till de som hade mat i händerna...
Virgin roof gardens var tyvärr stängt den dagen vi hade tid att gå dit, det får bli nästa gång!
Summa summarum var det en mycket trevlig helg, jag älskar London! Men så mycket trädgård blev det just inte... Men jag kom i alla fall hem med en kruka från Kew Gardens!