Hej!
Vi har ett gammalt växthus i dåligt skick. Växthuset är ca. 2 x 3 meter och står i ett skyddat läge. Stommen är byggd i trä och glasramarna är i metall. Trästommen är sliten och fönsterramarna är rostiga. Taket utgörs utav vågig vit-transparent plast (av samma slag som man brukar ha till altaner). I höstas blåste två fönterramar ner och allt glas i dessa två gick sönder. Eftersom vi har småbarn känns det viktigt att rusta upp och barnsäkra växthuset om vi ska kunna ha det kvar.
Jag har funderat på att köpa isolerplast från Willab Garden men hur fäster man plasten i metallramen?
Är det hyfsat enkelt tro (om man är lite händig) eller skulle det vara smartare att anlita en glasmästare? Vad kan detta i sådant fall kosta? Ramarna är ju av gammal sort och inte de som hör till Willab Gardens egna växthus (aluminiumstommar). Jag vill ju inte slänga ut så mycket pengar på växthuset men vill kunna använda det.
Kan man skruva fast isolerplast direkt i husets trä-och takstommar (dvs utan ramar) eller blir detta alltför "enkelt "renoverat? Dörren med glas tänkte jag behålla som den är och denna går ju att öppna för ventilation om det skulle bli för tätt.