Full version: Ricin
Helén, Herrljunga
Mina Ricinplantor har 2 dm stjälk. Ska det vara så, eller ska/kan jag sätta dem djupare vid omskolning?
Helén
Kiffen
attachment=15443:PICT8769.JPG]
CITAT (Helén, Herrljunga @ 21-03-2008, 16:56) *
Mina Ricinplantor har 2 dm stjälk. Ska det vara så, eller ska/kan jag sätta dem djupare vid omskolning?
Helén

Jag har hört av en vän att hon sätter dom djupare vid omskolning!
Jag har själv för 1:a gången odlat ricin plantor och dom är också 2 dm långa just nu. smile.gif
Tror väl att det är dags och för omskolning nu, eller??? dom nya bladen har börjat tittat fram......
Helén, Herrljunga
Så underbart! Tänk om jag får sådana...
Kiffen
CITAT (Helén, Herrljunga @ 21-03-2008, 21:15) *
Så underbart! Tänk om jag får sådana...

Det får du helt säkert! dom är lätt odlade! Mina växte så det knakade förra året! det är fröna från den plantan jag har satt nu!
Har du köpt frön? Jag hade 2 plantor (köpta 100-150kr st) den ena var rödaktig (den som gav frön) den andra hade gröna jätte stora blad väldigt fin men det blev inga frön! Vilken har du sått?
[attachment=15548:PICT8767.JPG]
Helén, Herrljunga
"Gibsoni" kanske från Impecta. Jag köper "som en full sjöman". när jag surfar vintertid.
Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon