Är det några av alla forumnister här på Odla som skall till Örebromässan nästa helg 29-30/mars ?
Kul om man kunde träffa någon "forumkändis"
Rissen
har du någon hemsida som går att se vad de tänker ha för sej där på?
här kommer en länk.
Länk till Örebromässan/rissen
Jenny1972
25-03-2008, 19:39
Jag skall dit, men jag vet inte om det blir lördag eller söndag...
johannea
30-03-2008, 08:45
Jag var där i går.... SÅ besviken!

nya mässan var ju mycket mindre! aldeles för mycket som inte hörde dit enligt min smak, bilar, mat godis, fönsterputs osv osv... det enda jag köpte var en pelargon jag inte hört om förrut "Luna", jättefin! men knappast inte värd alla bensinpengar + inträde

Vad tyckte ni andra som var där?
Jenny1972
30-03-2008, 12:53
Också jättebesviken. Hade iof aldrig varit på trädgårdsmässan i Örebro när den låg på mässan, men räknade med att den skulle vara i storlek med den mässhallen.
De släppte in alldeles för mycket folk i förhållande till hur liten lokalen var. Jag gick därifrån och kom tillbaka vid 15-tiden på lördagen då var det drägligt med folk så man kunde se något. Handla, det gjorde jag nästan inte alls. Var väldigt glad att jag bodde på hotellet mitt över så jag kunde gå dit och sedan gå tillbaka.
Nästa år blir det Stockholmsmässan, ingen idé att åka på denna lilla fjutt!!!
Ja, besviken är man lite grann, men pengarna rullade iväg ändå. Liljelökar, Dahlialökar, Stockros, mm följde snällt med hem. Även Irisar, Hosta, Pioner, Dagliljor av olika färger.
Fönstertvätt, bilar och godis och lite andra onödiga detaljer kunde tas bort och ersätta med lite sticklingförsäljning av olika sorter.
MariaÖrebro
30-03-2008, 16:50
Varför bygger man en mindre mässlokal i stan, när man redan har en som är större strax utanför??? Där finns det ju fler parkeringsplatser också... Borde man inte slagit på stort är det nu ändå skulle byggas och gjort en mycket större lokal? Inte nöjd..... Hade väntat mig så himla mycket mer!
Hej
Jag var i Örebro i Lör men jag fck höra talas om ytan som tydligen kostade otroliga summor,Varpå några av blomsällskapen som tidigare stod inte var med.Parkeringplatser var det fåtal sa man-
Det blev avgörandet för mig jag åkte till 2 andra ställen goa blomvänner istället för mässan.Absolut det trevligaste man kunde tänka sig hos de som är otroligt gästvänliga underbara människor.Även jag hade massa växter med mig hem även om jag inte var på mässan. Strepp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.