nikced
När planterar man lämpligast rosor? Nu är inte särskilt lyckat, eller...? (Har fått massa bra tips på rosor och blir liksom lite otålig...)
Louise i Göteborg
Nej nu är inte så lyckat. Vänta till det blir svalare och framför allt fuktigare i marken. När detta blir beror ju på var du bor och varierar dessutom från år till år.
Adri-Anne
Är dom krukodlade, spelar det ingen roll, om det inte är för varmt och torrt. Annars, i senare delen av september, oktober.
Cilla
Jag har tidigare följt rådet att plantera rosor på hösten, och visst är det mycket billigare med barrotat! Rosorna i kruka kostar över 100 kronor där jag handlar.

Men om rosorna inte stått för länge i kruka och fått kraftiga rotsnurr lyckas jag bättre med krukplanteringarna som jag gör efter sommarsemestern, någon gång i juli eller i augusti. Kanske beroende på att jag fortfarande har lite semester och hinner pyssla med dem i början, eller för att de hos mig i zon 3 helt enkelt behöver mer tid att förbereda sig inför vintern än vad de får om de planteras i september-oktober.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon