|
Jag blir knäpp, varje gång det är fullmåne så sover jag så jäkla dåligt, påverkas du också av månen. Måste bara säga att det tog många år innan jag fattade att det var fullmåne när jag sov dåligt. Påverkas du av den??
Ingen aning för jag har ingen koll på när det är fullmåne. F ö så sover jag gott för det mesta. Maken sa att det är fullmåne nu ... Japp ... tittade ut och där fanns den i sydsydost.
tänk så skönt om man var så lyckligt lottad, att sova gott! i natt är det fullmåne
AHA; är det? jag sover dåligt för det mesta... Så det är nog ingen skillnad? Men i natt är vi ju på blåkulla
CITAT (Wilmer @ 21-03-2008, 22:50)  AHA; är det? jag sover dåligt för det mesta... Så det är nog ingen skillnad? Men i natt är vi ju på blåkulla  Är det i natt???
*Stintan*
21-03-2008, 22:52
ja jag sover uruselt när det är fullmåne och blir lika förvånad varje gång.
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 22:52)  ja jag sover uruselt när det är fullmåne och blir lika förvånad varje gång. Ja eller hur, varför är det så??
CITAT (Bettis @ 21-03-2008, 22:47)  tänk så skönt om man var så lyckligt lottad, att sova gott! i natt är det fullmåne Jaa ... så tycker jag också.
ängsvädd
21-03-2008, 22:54
CITAT (Bettis @ 21-03-2008, 22:43)  Jag blir knäpp, varje gång det är fullmåne så sover jag så jäkla dåligt, påverkas du också av månen. Måste bara säga att det tog många år innan jag fattade att det var fullmåne när jag sov dåligt. Påverkas du av den?? Likadant för mig. Har svårt att sova vid fullmåne. Och jag visste inte från början om det sambandet.
Nej, jag påverkas inte det mínsta. Tror dessutom att många av dem som menar sig påverkas inte skulle känna av ett dugg om de inte visste om att det var fullmåne
CITAT (MimmiH @ 21-03-2008, 22:54)  Likadant för mig. Har svårt att sova vid fullmåne. Och jag visste inte från början om det sambandet. Samma här tog flera år för mig att fatta att det var månen som gjorde så att jag sov sämre.
*Stintan*
21-03-2008, 22:58
CITAT (Tezzla @ 21-03-2008, 22:55)  Nej, jag påverkas inte det mínsta. Tror dessutom att många av dem som menar sig påverkas inte skulle känna av ett dugg om de inte visste om att det var fullmåne  Nej men där har du fel för jag håller då inte reda på när det är fullmåne utan inser orsaken efteråt.
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 22:58)  Nej men där har du fel för jag håller då inte reda på när det är fullmåne utan inser orsaken efteråt. Så det var just dig jag menade?  (Tänk jag visste att någon skulle känna sig träffad direkt. Varför gör man det om det inte stämmer på en själv?)
Calypso_bulbosa
21-03-2008, 23:04
Jag har samma dilemma...  närapå omöjligt att sova varje gång den är full...  hihihi  Får även ALLTID en våldsam huvudvärk i samma veva,kan oftast säga utan att titta ut,att det är just fullmåne  Har införskaffat mörkläggningsgardiner,billiga rackare på J... och efter det,så har det blivit lite bättre med sömnen dessa nätter  Så mitt tips till dig (och andra med samma problem) är att köpa och prova,lär ju knappast bli sämre iallafall
*Stintan*
21-03-2008, 23:06
Fniss men tror du att mäniskor sitter och kollar i almanackan när det är fullmåne för att veta vilka nätter man har knepigt att sova? Fast jag kanske inte tillhör dom många då.
ängsvädd
21-03-2008, 23:08
CITAT (Tezzla @ 21-03-2008, 22:55)  Tror dessutom att många av dem som menar sig påverkas inte skulle känna av ett dugg om de inte visste om att det var fullmåne  Håller inte med, däremot är människor olika känsliga. Månen har stor inverkan på vår planet, bl a ebb och flod så det är inte konstigt om vissa av oss kan påverkas, så mycket vatten som vi består av.
CITAT (Wilmer @ 21-03-2008, 22:53)  Bettis, hela helgen!!! Eländes elände, nää det är nog så att jag har ingen koll på när det är fullmåne eller inte. Men det visade sig att på den tiden jag rökte (inte rökt på 2 veckor  ) så gick jag upp och rökte på nätterna och så småningom såg jag ju att varje gång var det fullmåne, när jag sov så dåligt alltså, så småningom såg jag ett samband, nu röker jag ju inte längre men ta mig tusan jag sover lika dåligt, mysko!!!
Så har vi ju detta med ebb och flod, tänk att det påverkas av månen och det vill ju inte säga lite. Floden kan ju ändra sig flera meter???? mysko!! eller?? inte så konstigt att jag påverkas kanske??? eller???
CITAT Eländes elände, nää det är nog så att jag har ingen koll på när det är fullmåne eller inte. Men det visade sig att på den tiden jag rökte (inte rökt på 2 veckor ) så gick jag upp och rökte på nätterna och så småningom såg jag ju att varje gång var det fullmåne, när jag sov så dåligt alltså, så småningom såg jag ett samband, nu röker jag ju inte längre men ta mig tusan jag sover lika dåligt, mysko!!! Nädu, nu missförstod du nog. Vi är på blåkulla hela helgen  Se meningslösa tråden, jag la dit en tidtabell..
Aooooouuuyyl! Det brukar klia längs ryggraden och sticka till i tandköttet på båda sidor i överkäken.
Calypso_bulbosa
21-03-2008, 23:28
 Hade inte kunnat säga det bättre själv...
CITAT (Boxer @ 21-03-2008, 23:25)  Aooooouuuyyl! Det brukar klia längs ryggraden och sticka till i tandköttet på båda sidor i överkäken.  Du får gå till tandläkaren med de där tänderna. Kan vara karies eller nåt ännu värre...
Jag påverkas ordentligt och sover lite dagarna runt fullmåne. När jag snurrat runt i sängen i två nätter i sträck brukar jag kolla läget på månen -och ja visst är det fullmåne. Min mens sammanfaller också med fullmånen. Om det beror på månen eller min sömnlöshet beror på den eller om alla tre sakerna har ett samband låter jag vara osagt.
Lemonne
21-03-2008, 23:28
Jag drömmer fruktansvärda mardrömmar under fullmånesnätter. Det är död och otäckheter.
Jag sover dåligt när det är fullmåne men det är inte förrän dagen efter jag inser att det varit fullmåne.
Solstorm
21-03-2008, 23:58
Jodå, jag känner allt av månen. Lustigt, förra gången det var fullmåne sov hela familjen dåligt och vi kom inte på att det var fullmåne förrän kvällen efter. Men i vanliga fall är det nog bara jag som känner av månen i vår familj.
zaaritha
22-03-2008, 01:09
Ja--jag reagerar på fullmåne!
Jaha, och vem är vaken nu då, brukar jag ju inte vara!!!!!!!!
Jag både sover dåligt och drömmer en massa otäckheter vid fullmåne - jag har väl mycket vatten i knäna antagligen  Min dotter föddes en fullmånenatt (vilket kan förklara en hel del, nu när jag tänker efter  ) och läkaren sa då att "ikväll är det fullmåne, då brukar förlossningarna bli blodiga". Jäkla läkare... men han hade ju rätt. Jag förlorade 14 dl blod under den förlossningen och då var jag väl ändå ganska lyckligt lottad.
Både jag och en av pojkarna sover dåligt vid fullmåne.
zaaritha
22-03-2008, 21:07
Jag påverkas rejält! Kan ej sova.
Ja, vi är många som påverkas men jag undrar varför, ok tidvatten mm och vi har ju ganska mycket vatten i oss  men jag undrar vad det kan vara. Påverkas vi bara med sömnen eller på något annat sätt??? jag vet inte om jag gör det för jag har inte tänkt på om jag t.ex blir retlig eller huvudvärk på kvällen  Nu ska jag titta efter när nästa fullmåne är och se hur jag är på ex eftermiddagen/kvällen.
Förr kände jag av fullmånen men sen jag träffade min nuvarande karl som är lugnet själv så har jag faktiskt frångått sådana känslor.Men å andra sidan var jag väldigt känslig mot nästan allt förut men han har en så lugnande verkan på mig och sin omgivning över huvudtaget så nej idag känner jag inte av fullmånen.
CITAT (storm @ 22-03-2008, 21:25)  Förr kände jag av fullmånen men sen jag träffade min nuvarande karl som är lugnet själv så har jag faktiskt frångått sådana känslor.Men å andra sidan var jag väldigt känslig mot nästan allt förut men han har en så lugnande verkan på mig och sin omgivning över huvudtaget så nej idag känner jag inte av fullmånen. Det har jag också, men det känns inte som det är det som avgör, det är något som bara händer  låter mysko men jag kan inte sätta fingret på det. Faktum är att jag sover väldigt dåligt när det är fullmåne, varför vet jag inte, så är det bara. Man kanske skulle forska lite i detta  kan man söka anslag?? skämt å sido det är attans konstigt.
henriks
22-03-2008, 22:54
Jag påverkas inte det minsta.... AAAAOOOOOYYYYYYLLLLLLL!!!!
Om det sitter en hög utvakade individer på personalrummet en morgon, då vet man att det varit fullmåne under natten.
Jag kan aldrig sova fullmånenätter...
CITAT (henriks @ 22-03-2008, 22:54)  Jag påverkas inte det minsta.... AAAAOOOOOYYYYYYLLLLLLL!!!!  kul
zaaritha
22-03-2008, 23:05
Får du päls o dylikt!? Henriks
henriks
22-03-2008, 23:17
CITAT (zaaritha @ 22-03-2008, 23:05)  Får du päls o dylikt!? Henriks Vadå får? har du inte sett fotot av mig i "kurser för män" tråden?
zaaritha
22-03-2008, 23:18
Nej, tyvärr!
Lemonne
23-03-2008, 00:27
CITAT (Bettis @ 22-03-2008, 21:11)  Ja, vi är många som påverkas men jag undrar varför, ok tidvatten mm och vi har ju ganska mycket vatten i oss  men jag undrar vad det kan vara. Påverkas vi bara med sömnen eller på något annat sätt??? jag vet inte om jag gör det för jag har inte tänkt på om jag t.ex blir retlig eller huvudvärk på kvällen  Nu ska jag titta efter när nästa fullmåne är och se hur jag är på ex eftermiddagen/kvällen. Det undrar jag med... visst, månens dragningskraft är otroligt kraftig och kan dra med sig stora vattenmassor i en fart av 200.000 km/h  det vore ju snarare konstigt om vattnet i vår kropp inte hängde med. Fast vaddå? Sover vi dåligt för att vattnet far runt i kroppen? Oväder inombords? Intressant vore det iaf att veta exakt varför just sömnen påverkas för så många.
Jag är också "Månkvinna" som det kallas. (ja, det finns faktiskt ett ord för det, då det till största del är kvinnor som drabbas.)
Att förlossningarna är blodigare vid full måne hade jag inte hört tidigare, men att fler barn föds på fullmåne nätter är också fakta. Har en bekant som är barnmorska och de har alltid fler barnmorskor som ligger schemalagda att jobba nätter när det är fullmåne på förlossningen.
CITAT (Leia @ 23-03-2008, 09:10)  Jag är också "Månkvinna" som det kallas. (ja, det finns faktiskt ett ord för det, då det till största del är kvinnor som drabbas.)
Att förlossningarna är blodigare vid full måne hade jag inte hört tidigare, men att fler barn föds på fullmåne nätter är också fakta. Har en bekant som är barnmorska och de har alltid fler barnmorskor som ligger schemalagda att jobba nätter när det är fullmåne på förlossningen. Intressant det du skriver Leia! Jag påverkas fullt ut av månen, rastlöshet, håglöshet, sover dåligt mosv. Men min mammas gubb, han får nån sorts månpsykos. Maken till grinigare människa har jag inte träffat på vid det här tiden i månaden! O enligt honom själv är han fullt normal. Njaaae...
CITAT (Stintan43 @ 21-03-2008, 22:58)  Nej men där har du fel för jag håller då inte reda på när det är fullmåne utan inser orsaken efteråt. Så är det också för mig. Jag har jättebra sömn men så händer detta att jag inte kan somna eller sover dåligt under natten. Då kollar jag nästa dag och konstaterar att det är fullmåne. Jag upplever det som jag blir mindre och mindre känslig för månens inverkan ju mer åren går. Alltid någon fördel med att bli äldre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|