Full version: Mina små englar
MytoRex
Hej

Jag har nu tittat igenom alla inlägg och känner bara att jag måste dela med mig av några bilder jag har på min första DevonRex hona -Missan (S*Eketorps nadir von Wrinkel). Om hon skulle ha levat, skulle hon fyllt 17år den 26/3-08. Men tyvärr fick jag ta bort henne 28/12-04, pga sjukdom. Hennes favorit plats var i solen eller under mitt täcke. Ni får ursäkta kvaliten på bilderna dåtidens digitalkamera var inte den bästa hihihi.... Jag saknar henne så! -cry-.gif Hon kommer att finnas i mitt hjärta för alltid!! wub.gif
MytoRex
Här kommer det bilder på Nattas 8år snart 9 år. Hon är född 13/11-1999. Hon är en blandras (Norsk skogskatt och perser). Nattas älskar att ligga på rummsmattan och sova eller springa och jaga sina vänner (Astrid och diza och Selma). Det bästa hon tycker om att ligga på rygg och bli kliad på magen. wub.gif Hennes älsklings mat är kokt strömming eller torsk eller då man kan sno till sig en skink bit från mattes eller husses macka. smile.gif
Wilmer
OJoj, vilka sötnosar! Kicki
MytoRex
Detta är Selma. En mycket bestämd och elegant DevonRex tjej på 3år. Mor åt 7 kattungar sammanlagt. Vara av två (Diza & Astrid) bor kvar hemma. Selma älskar att ligga på kökssoffan eller att ligga på duchgolvets (golvvärmen) eller ligga i våra knä och bli kliad på huvudet. Hon är en jätte bra mamma. Hon är bestämd men rättvis, ömsint och kärleksfull. Hennes favorit mat är torrfoder helst med kyckling smak.
Wilmer
rotfl.gif Gillar att kolla tv också!
MytoRex
Detta är Diza, äldsta dotter till Selma. Diza blev 1 år nu i December. Diza älskar att jaga sina vänner (Astrid, Selma och Nattas). hon tycker också om att ligga uppe på elementet i köket där hon kan ligga och titta ut genom köksfönstret. Hon älskar att sitta och skälla på fåglarna eller utekatter. Hennes älsklings mat är kokt kyckling eller kokt strömming.
Wilmer
nono.gif Här får inte visas bilder på bebiskatter, strängeligen förbjudet rtfm.gif flirting.gif

wub.gif Ååå, så sött!!!!!
MytoRex
Detta är lilla Astrid. Hon är minst i våran familj. Hon är dizas halvsyster dom har samma mamma (Selma). Astrid älskar sin storasyster Diza hon följer efter henne vart hon än går!! Det skall mycket till att Astrid och diza inte är på samma ställe!! rolleyes.gif Allt bus som Diza gör, gör även Astrid nu mera yahoo.gif kompiskram.gif Det hon älskar mest att göra är nog att göra allt man inte får göra!! Tex. putta ner blomkrukor från fönstret, hoppas upp på köksbordet och praktiskt taget ta maten ur våra munnar och då menar jag allt. det spelar ingen roll om det är grönsaker, bröd, potatis eller kött bravo.gif Astrid ätter ALLT!!!! Astrid ätter allt som man ställer ner till henne! hon tycker om morot och sallad ja, jag vet hon är knäpp hihihi..... Men hon är ju så go!! sos.gif hihihihi......
Wilmer
crazy.gif Vill inte ha pisse, vil inte ha.. wub.gif
MytoRex
okej jag skall inte lägga in några mer bilder. Inte i dag i alla fall tummenupp.gif a0a.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Tack för det... Så mysiga kissar! Vill gärna se fler bilder, karaktärs danande heter det väl?
MytoRex
Jag har massor av mera bilder på mina älsklingar på våran hemsida. http://medlem.spray.se/mytorex/

Se och njut hihihi.......

Men har ej hunnit uppdaterat den på ca 1 månad.
Fenja
Åhh vilka fina katter du har! wub.gif Emotser flera bilder på dem! biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
Är väl lite partisk, whistling.gif men man får väl säga tummenupp.gif och wub.gif
MytoRex
CITAT (Fenja @ 22-03-2008, 17:47) *
Åhh vilka fina katter du har! wub.gif Emotser flera bilder på dem! biggrin.gif
Mvh
Fenja

Hej jag ville bara tala om ang att gamla egyptierna dyrkade katterna bland annat en katt gud som heter Bast. Eftersom jag döper alla minna kattungar efter gudar och gudinnor så fick ju givetvis en av mina kattungar i B-kullen heta just Bast! Hon bor numera i Litauen hos sin nya familj rolleyes.gif MVH Elisabeth
MariaS
Chippen och Prinsen hälsar
[attachment=15544:Papperskorgen2.jpg]
Fenja
CITAT (MytoRex @ 22-03-2008, 18:09) *
Hej jag ville bara tala om ang att gamla egyptierna dyrkade katterna bland annat en katt gud som heter Bast. Eftersom jag döper alla minna kattungar efter gudar och gudinnor så fick ju givetvis en av mina kattungar i B-kullen heta just Bast! Hon bor numera i Litauen hos sin nya familj rolleyes.gif MVH Elisabeth

Se där ja! Alltid lär man sig något nytt, Bast *smakar på ordet* kanske kan bli namnet på vår nya hankatt... dunno.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
Nattas är helt underbar!
Chamomille
CITAT (MytoRex @ 22-03-2008, 14:40) *
Detta är lilla Astrid. Hon är minst i våran familj. Hon är dizas halvsyster dom har samma mamma (Selma). Astrid älskar sin storasyster Diza hon följer efter henne vart hon än går!! Det skall mycket till att Astrid och diza inte är på samma ställe!! rolleyes.gif Allt bus som Diza gör, gör även Astrid nu mera yahoo.gif kompiskram.gif Det hon älskar mest att göra är nog att göra allt man inte får göra!! Tex. putta ner blomkrukor från fönstret, hoppas upp på köksbordet och praktiskt taget ta maten ur våra munnar och då menar jag allt. det spelar ingen roll om det är grönsaker, bröd, potatis eller kött bravo.gif Astrid ätter ALLT!!!! Astrid ätter allt som man ställer ner till henne! hon tycker om morot och sallad ja, jag vet hon är knäpp hihihi..... Men hon är ju så go!! sos.gif hihihihi......

Nämen öj... Får man med dej på köpet giggle.gif
Fina bilder.
Lemonne

Det gör ont i hjärtat... wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon