Full version: Gammalt bakslag
Solstorm
När det var ganska nytt med täckduk till odlingarna gick man ut i reklamen med att de skulle skydda från frost när det var ner till 5 minusgrader. Minns inte vilket år det var jag köpte dem första gången, början eller mitten på 80-talet i alla fall. Satte ut förodlade plantor i min grönsaksland i slutet av april. Plantorna växte och frodades och mådde riktigt bra.

fear.gif -10 GRADER I MITTEN AV MAJ i södra Bohuslän. Absolut inget man väntar sig. Plantorna blev bara slamsor. crying.gif

Att det kommer snö och stark kyla i mars är ju bara normalt om än tråkigt.
Alexander-VG-zon3
vet inte om vi menar samma natt !! '

men vi hade här i skåne också en sådan kall natt i maj ,, man kunde se vart frosten hade slagit till med att där var skadade växter här å där .

jag brukar ha min sista frost natt allt från feb till mitten av april . men normalt sett brukar jag ha frostfritt i april . så jag hoppas det blir det snart för trädgårdens skull .
Lemonne
Åh vad tråkigt trostar.gif

Då är det ingen tröst att det skulle bli varmare nästa helg??
Solstorm
Klart att det är stor tröst när värmen kommer!
Heda
Det bara snöar och snöar...för varje minut känns det som att våren kommer allt längre bort!! sad.gif och jag som tom hade börjat rensa nässlor och kirskål !:( visst får man räkna med bakslag men detta!!! Detta är ett rent tillslag!! Någon elak terrorist organisation som hatar trädgårdsälskare !!!! Dom åker högt upp i gigantiska plan och kör för fullt med snökanonerna smile.gif !!!
AnnammA
...och jag, jag har tänkt så här, att ta det lugnt, det blir säkert ett bakslag ändå; och där är vi idag...
Härliga vinterbilder ute i trädgården! Jag ska snart ta mig ut med min vän Samsung och plåta lite...Passa på när man bor i Skåne...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon