Full version: Gerbera
Fiffiga Lisa
Hej! Har köpt en Gerbera. Ska omplantera den snart. Kommer den fortsätta att blomma inomhus när jag har omplanterat den eller är det en sådan omöjlig blomma?
jahi
Jag har för mej att jag hört att den e svår.
Inte för torrt o inte för blött o trivs INTE över ett element men kan inte stå för mörkt inne i ett rum.
Men det kan väll bli en kul utmaning.
Lycka till!!
_weronica_
Du kan ha den ute på sommaren och plantera ut den på ett skyddat område så kommer den åter igen. Gerbera är fleråriga.
Man kan ju förståss sätta den i kruka på balkong också. men då får man nog lägga bubbelplast runt och över krukan så att inte frosten tar hårt på den

hoppas att du lyckas

mvh

Weronica tummenupp.gif
Dilara
CITAT (_weronica_ @ 23-03-2008, 17:09) *
Du kan ha den ute på sommaren och plantera ut den på ett skyddat område så kommer den åter igen. Gerbera är fleråriga.
Man kan ju förståss sätta den i kruka på balkong också. men då får man nog lägga bubbelplast runt och över krukan så att inte frosten tar hårt på den

hoppas att du lyckas

mvh

Weronica tummenupp.gif

Är den verkligen härdig? ohmy.gif Det visste inte jag! Annars tycker jag att den är mycket lättskött. Omplantera den och ställ på en ljus fönsterbräda, och vips så fortsätter den blomma med nya blommor.
Eva i Skåne
Nej, härdig så den kan stå ute under vintern är den inte, men gärna under sommaren - i rabatt eller kruka. Sen måste den flyttas in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon