Full version: Påsksöndag
Grå
Idag har vi utlyst dagen till Stora slapparedagen. Inte dugg ska vi göra, bara ligga i soffan och dega och vänta på att lusten att göra något ska ramla ner i famnen på oss.
Vad ska ni andra göra?

[attachment=15582:Trött.JPG]
Wilmer
Det där ser ut som det jag känner för att göra. Har varit ute på snö-sol långpromenix, det var riktigt härligt. Hade tänkt slipa ute-möblerna, men just nu är sängen lockande.. zzz
Alba
Slappar och slöar........läser, lyssnar på radio, sitter vid datorn emellanåt och så äter jag godis så klart.

Tittar ut och funderar över om snöandet aldrig ska sluta, men så tittar solen fram och då känns det att det finns hopp.
Wilmer
Nu såg jag på SMHI att vi ska få ännu mera snö i kväll/natt och resten av vecakn. Jag är o-sugen på att ta hand om trädgårdsmöblerna. SÄnger ropar ännu högre på mig. Zzzzzzzzz
Grå
CITAT (Wilmer @ 23-03-2008, 15:38) *
Nu såg jag på SMHI att vi ska få ännu mera snö i kväll/natt och resten av vecakn. Jag är o-sugen på att ta hand om trädgårdsmöblerna. SÄnger ropar ännu högre på mig. Zzzzzzzzz

Jag förstår dig. Jag fick kramp i magen redan när jag läste "slipa trädgårdsmöblerna"...
Jag har hela källaren full med växthusfönster som ska slipas, kittas och målas egentligen.. whistling.gif
Gunilla T
Idag har vi varit nyttiga...tömt och rensat 49 fågelholkar i skogen. Eller snarare min man som klättrat, jag och vovvarna har traskat bredvid. Dessutom har alla holkar nu fått skydd runt ingångshålet så Hacke får hitta nå´t annat att knacka på.
Ralf
Jag har firat!!
Firat att det är första helgen på lång tid utan schlagerfestival!! Tjohooo!
yahoo.gif
yaay.gif
Wilmer
CITAT
Jag förstår dig. Jag fick kramp i magen redan när jag läste "slipa trädgårdsmöblerna"...
Jag har hela källaren full med växthusfönster som ska slipas, kittas och målas egentligen..

Nu har jag vilat middag, kamouflerad som läsandes bok angel_not.gif Börjar faktiskt fundera på de där möblerna igen g.gif Att ta hand om fönster, det är faktiskt ett pilljobb, vänta du med det, det är ju bara mars! flirting.gif
ylvahi
Jag har jobbat, sen hem och fixat lite mat. Nu sitter jag här en stund så kanske jag inte somnar framför TVn.
Anma
Igår var vi på påskmiddag hos farmor. Idag hos pappa- två dagar utan att laga mat hemma, skönt att slippa disken! smile.gif Det var trevligt för övrigt också...
Pirum
Bära stockar och bränna sig i solskenet var tydligen det som stod på dagordningen. Som bonus fixades bromsrören på bilen också. En perfekt helgdag om man inte är alltför svårt kristen smile.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Nu har jag faktiskt slipat ovansidan på ena trädgårdsbordet. Lite vårkänsla!
zissi
Sociala dagen. 1. Pappa hos oss på middag 2. Emfika hos mamma på hemmet 3. Kvällsmat hos svärmor o svärfar

Vi har alla 4 föräldrarna kvar i livet. Är så tacksam att vi har dem i närheten wub.gif De behöver lite hjälp på olika sätt. De har kommit till den aktningsvärda ålderna runt 80

Morgondagen blir en "vadsomfallerossindagen". Skönt!!

Pirum: du, vi hade -8 i morse här i Östergötland så här har vi inte bränt oss av solen minsann. Men det är härligt med kyla komb. med sol också. Längtar trots det efter sol o värme nu.
Pirum
CITAT (zissi @ 23-03-2008, 23:17) *
Pirum: du, vi hade -8 i morse här i Östergötland så här har vi inte bränt oss av solen minsann. Men det är härligt med kyla komb. med sol också. Längtar trots det efter sol o värme nu.

Vi i bohuslän hade -16 imorse, men solen tog förbannat ändå smile.gif Blev väl värre av att reflekteras mot snön antar jag.
zissi
Pirum: Ja, det var värst.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon