Jag vill ha fler fönster! Och så vill jag ändra läge på de fönster jag har med. Jag har två fönster mot söder, båda ganska små, tre fönster åt norr och det är våra tre största fönster *suck* och så två små fönster mot öster.
Har insett att mina fönster helt enkelt inte räcker till så jag skulle behöva åtminstone någon blombänk med belysning över. Nu är det så att jag inte bara gillar växter, jag är dessutom inredningsfreak. Jag skulle bli glad för tips på snygga belysningslösningar.
Ett stort problem är att jag inte har någon ledig vägg som det inte är fönster på. Vi har en stor glasvägg inne, mellan vardagsrum och kök, där skulle det passa fint med en låg blombänk, men hur ska man få belysning där utan att det hänger fula lampor mitt på stora glasväggen? Finns det någon avlång taklampa, t.ex. sådan med spots, som ni kan tipsa om?
Min älskade stora Clivia blev plötsligt 3 stora Clivior och dem kan jag inte ställa i ett fönster precis... de är planterade i lerkrukor med 35 cm i diameter... Inte har vi plats nedanför något fönster heller, förutom nedanför ett pyttelitet österfönster...