|
aanderss
23-03-2008, 22:16
när man regestrerat sig som medlem här på odla så skall det ta minnst 1 timme innann man skall kunna göra inlägg. de hade minskat spammen tror jag
Aqvakul
23-03-2008, 22:18
inte så dumt tänkt, fast kanske en timme är för kort tid....
Lemonne
23-03-2008, 22:19
Absolut. Önskar även en "anmäl-inlägg-knapp".
Eftersom detta är ett stort kommersiellt forum borde de kunna ha råd att någon person godkänner alla medlemsansökningar och tar bort spam. Alternativt att man inte får skapa trådar förrän efter 1 dygn. Alternativt att man inte får posta skapa mer än en tråd per dag. Etc. Restriktioner är bra. Nackdelen är såklart att en del kanske inte orkar registrera sig då. Jag tror att jag själv registrerade just för att jag hade en fråga att ställa.
Farbror Blå
23-03-2008, 22:22
kanske minst ett dygn? spam
Piccante
23-03-2008, 22:23
Spammare kan säkert vänta en timme är jag rädd för. Men något borde man försöka göra ja.
aanderss
23-03-2008, 22:23
1 timme är kanske för kort tid
Anmäl inlägg-knapp tycker jag också borde finnas.
Då kunde man lätt uppmärksamma forumansvariga och de får sedan avgöra om inlägget/tråden ska tas bort el inte.
rahmat2
23-03-2008, 22:27
Bra förslag!
Aqvakul
23-03-2008, 22:27
Den senaste SPAM-tråden försvann i alla fall väldigt snabbt!
Tycker inte jag, de flesta här är ju helt ok, sedan kommer det en och annan som inte har här att göra. Det bästa är väl att inte bry sig, svara inte (för det är ju det dom vill) titta inte ens i länken, det måste väl vara det bästa.
rahmat2
23-03-2008, 22:30
CITAT (Lemonne @ 23-03-2008, 22:19)  Absolut. Önskar även en "anmäl-inlägg-knapp". Anmäl Spam-knapp isåfall,förannars varje som ogillar en tråd kan anmäla den till Odla och det leder till mycket jobb att klara!
Piccante
23-03-2008, 22:30
CITAT (Netha @ 23-03-2008, 22:24)  Anmäl inlägg-knapp tycker jag också borde finnas.
Då kunde man lätt uppmärksamma forumansvariga och de får sedan avgöra om inlägget/tråden ska tas bort el inte. Röstar också för en sådan knapp. Ta inte illa upp nu odlaiter men en del skriver i spamtrådarna att "fy på dig fule spammare du ska allt veta att jag har pm:at admin och anmält dig nu". Ärligt talat så tror jag inte att spec många bryr sig om det?! Vad jag har förstått så kan man regga sig automatiskt på sajter och bombadera med inlägg och jag tror inte att tyskarna i örtavdelningen som säljer lustiga piller bryr sig om vad någon skriver där i tråden för de läser inte tråden efter att de har skapat den. Blir snabbare och enklare med en "anmälknapp" så man kan sortera bort dem snabbt.
*Stintan*
23-03-2008, 22:34
Gillar inte heller Anmäl inläggknapp. Tycker att spamtrådarna försvinner ganska fort och man kan ju låta bli att öppna.
CITAT (Markus_H @ 23-03-2008, 22:30)  Röstar också för en sådan knapp. Ta inte illa upp nu odlaiter men en del skriver i spamtrådarna att "fy på dig fule spammare du ska allt veta att jag har pm:at admin och anmält dig nu". Ärligt talat så tror jag inte att spec många bryr sig om det?! Vad jag har förstått så kan man regga sig automatiskt på sajter och bombadera med inlägg och jag tror inte att tyskarna i örtavdelningen som säljer lustiga piller bryr sig om vad någon skriver där i tråden för de läser inte tråden efter att de har skapat den. Blir snabbare och enklare med en "anmälknapp" så man kan sortera bort dem snabbt. Du kanske har rätt!!
Krav på verifiering av ansökan exempelvis genom att skriva en kort presentation av sig själv kan funka, åtminstone för att få bort de tyska humbug-krämarna.
Angående att trådar försvinner snabbt, och att hårdare kontroll inte behövs, visst, det stämmer säkert, men många spam-siter innehåller virus, trojaner eller annat elände och om det finns ens en liten risk att någon smittas genom en länk som postats på Odla så är det beklagligt.
aanderss
23-03-2008, 22:54
kan man inte spärra ip nummer i från odla
rahmat2
23-03-2008, 23:05
CITAT (aanderss @ 23-03-2008, 22:54)  kan man inte spärra ip nummer i från odla Odla borde ha möjlighet till såna åtgärder
CITAT (rahmat2 @ 23-03-2008, 23:05)  Odla borde ha möjlighet till såna åtgärder Jamen IP-nr byts ju ... om du har modemuppkoppling så får du väl nytt varje gång du loggar in... el har jag missförstått. Då hjälper det ju föga att spärra ett.
CITAT (Netha @ 23-03-2008, 23:06)  Jamen IP-nr byts ju ... om du har modemuppkoppling så får du väl nytt varje gång du loggar in... el har jag missförstått. Då hjälper det ju föga att spärra ett. Det besta är väl att inte bry dig, skit i dem kommentera inte, titta inte, bry er inte, det måste väl ändå vara det besta.
CITAT (Bettis @ 23-03-2008, 23:14)  Det besta är väl att inte bry dig, skit i dem kommentera inte, titta inte, bry er inte, det måste väl ändå vara det besta. OK... detta var nog första gången som jag öht kommenterade slika trådar/inlägg men jag tror ändå att en "anmäl inlägg-knapp" inte vore alls så dum.
CITAT (Netha @ 23-03-2008, 23:06)  Jamen IP-nr byts ju ... om du har modemuppkoppling så får du väl nytt varje gång du loggar in... el har jag missförstått. Då hjälper det ju föga att spärra ett. Jo om du har modemuppkoppling så får du en ny adress när du kopplar upp, om du har en bredbandsleverantör så beror det lite på leverantör om du har en fast eller dynamisk adress. Om du vill byta en dynamisk adress så kan du starta kommandotolken och skriva ipconfig/renew för att få en ny adress men det är inte säkert att du får en ny adress, du har "lånerätt" på "din" adress under en tid och beroende på hur din DHCP-server är konfigurerad så kan den tiden variera...
CITAT (Markus_H @ 23-03-2008, 22:23)  Spammare kan säkert vänta en timme är jag rädd för. Men något borde man försöka göra ja. Men vilken underbar björnbild du har - vem är det? En björn du känner eller bara en bild du hittat . Så stilig! OBS DETTA ÄR EN HÄLSNING TILL MARKUS - DEN HAMNADE KAMSKE FEL
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|