Margith
Det här är ett verkligt vårtecken för mig wub.gif

[attachment=15668:080324_005.jpg]

Det dröjer säkert en månad innan jag får upp dörren till växthuset, men de automatiska fönsteröppnarna har vaknat till liv, JIPPIE, det är vår yahoo.gif
rahmat2
Går det inte att få bort snön fram till dörren för att kunna öppna den?
Lady Hamilton
bravo.gif Hejja Margith! Ja snart är det dax
Själv har jag redan 'kört igång' eftersom jag har så mycket plant som inte vill ha så mycket värme Men visst är det lite tidigt ännu men men Som tur är har jag värme fläkt o bubbelplast
ewa zon 3
Härligt vårtecken! och snart ska du se att snön smälter bort också så att du kan komma in tummenupp.gif

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
Skotta bort snön Margith så kan du gå in i morgon och även 'lukta' på våren biggrin.gif
sqrulan
Så här ser det ut hos mej nu,mitt lilla växthus är totalt insnöat i västerbotten.Fast det var katten jag skulle fota! giggle.gif
rahmat2
CITAT (sqrulan @ 24-03-2008, 18:54) *
Så här ser det ut hos mej nu,mitt lilla växthus är totalt insnöat i västerbotten.Fast det var katten jag skulle fota! giggle.gif

Vilken vacker foto! Och djurens fotspår i snön är det vackraste! bravo.gif
sqrulan
Tack så mycket! blush.gif Det är räven som stryker omkring här på natten.
Men snön är jag så less på nu så den får gärna försvinna fort.
rahmat2
CITAT (sqrulan @ 24-03-2008, 19:25) *
Tack så mycket! blush.gif Det är räven som stryker omkring här på natten.
Men snön är jag så less på nu så den får gärna försvinna fort.

Det är sagolikt med räven i snön! Hur kan man tröttna på sånt?
Margith
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 24-03-2008, 18:00) *
Skotta bort snön Margith så kan du gå in i morgon och även 'lukta' på våren biggrin.gif

smiley_small_hug.gif på dig!
Men det misstaget gör jag inte om.
Första våren med växthuset grävde jag bort snön 1-2 meter framför dörren, morgonen efter hade jag 4-5 cm blåis där istället thumbdown.gif
Ska det fungera måste jag också gräva ett avloppsdike så att smältvattnet kan rinna bort och det är för mycket jobb..... det är fortfarande gott och väl 1 meter snö runtomkring -cry-.gif
Tids nog kommer jag nog in i växthuset, jag kan vänta lite till smile.gif

Men sqrulan, jag är också dö-less på snön nu kompiskram.gif
sqrulan
no.gif Jag gillar varken räven eller snön.Vissa rävar här har skabb och dom skrämmer mina kattor.
Visst vill jag att snön försvinner så att man kan gå ut och spana på liv i rabatterna,börja kratta
och vårstäda lite.Enda fördelen med snön är att jag slipper klippa gräset,fniss.
renate
Så här såg det ut i morse kl 7:15 hos mig.Strålande sol,men vår? nej det vill jag inte påstå.Men jag har en tröst,till helgen är alltin borta igen och då är det grönt igen,fast krokusarna är väl överblommat under snön. De har tom lagt ett skidspår på slingan,det är ja påsklov och för många här nere den första skidturen.

[attachment=15719:PICT0001__Large_.JPG] [attachment=15720:PICT0002__Large_.JPG]

[attachment=15721:PICT0003...rge___2_.JPG] [attachment=15722:PICT0004__Large_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon