Lemonne
Köpte Änglapelargonen 'Orange', 3 st. sticklingar, förra året här från Odla. Men visst ser det ut som två olika? Den ena är aprikosfärgad och den andra är rosa. Var det någon mer som köpte änglapelargoner förra året? Vilken är 'Orange'? Vad kan den andra heta?

[attachment=15683:picture00210.jpg][attachment=15684:änglapel...n_orange.jpg]
Gåsis
Om du frågar mig så såg alla mina ut som din vänstra bild. Jättevacker var den. Den andra har jag ingen aning om, men kanske Margith som är bra på pellisar kan.

/Åsa
Lemonne

Är det 'Orange' du har, Gåsis?
Gåsis
Javisst, så dumt att inte säga det...

/Åsa
Floppy
CITAT (Gåsis @ 24-03-2008, 22:15) *
Om du frågar mig så såg alla mina ut som din vänstra bild. Jättevacker var den. Den andra har jag ingen aning om, men kanske Margith som är bra på pellisar kan.

/Åsa

Samma här...jag köpte 3 st sticklingar av 'Orange' och de ser ut som din vänstra...sen köpte jag även 3 st 'Burgundy' och den är mer Lila och rosa...ska se om jag har någon bild...

Den första är 'Orange' och den andra är 'Burgundy'

[attachment=15695:01__13_1.jpg] [attachment=15696:01__14_1.jpg]
Lunatrixx
CITAT (Lemonne @ 24-03-2008, 21:48) *
Köpte Änglapelargonen 'Orange', 3 st. sticklingar, förra året här från Odla. Men visst ser det ut som två olika? Den ena är aprikosfärgad och den andra är rosa. Var det någon mer som köpte änglapelargoner förra året? Vilken är 'Orange'? Vad kan den andra heta?

Jag köpte också den förra året. yes.gif
Dock råkade jag ut för att de som stod helt i solen blev nästan lika rosa som din, medans den som stod i skugga behöll sin oranga färg.
Kan vara det som påverkar kanske, eller hade de samma förhållanden? Jag vet inte dunno.gif

Mvh Luna
Lemonne
CITAT (Lunatrixx @ 25-03-2008, 12:10) *
Jag köpte också den förra året. yes.gif
Dock råkade jag ut för att de som stod helt i solen blev nästan lika rosa som din, medans den som stod i skugga behöll sin oranga färg.
Kan vara det som påverkar kanske, eller hade de samma förhållanden? Jag vet inte dunno.gif

Mvh Luna

Jag vet inte heller... g.gif I stort har de nog haft samma förhållanden... Jag tycker bladen på den rosa är mer mörkgröna...

Och efter att ha tittat på dina bilder, Floppy, så är jag ännu mer förvirrad... Färgerna på dina änglar stämmer inte alls överens med mina blush.gif Fast åh vad vackra de var wub.gif

Jag har mailat Göran på Odla, får se vad han säger om det!
Margith
CITAT (Gåsis @ 24-03-2008, 22:15) *

/Åsa

Nej, Margith har tyvärr ingen aning. Hon kan inte ett smack om änglapelargoner biggrin.gif
Lemonne

Men Göran visste!! Han sa att 'Orange' kunde se rosa ut i olika ljusförhållanden! cool.gif

Men tack för hjälpen allihop! thanks.gif
Floppy
Okej...det var ju bra att veta...att de kan ha olika färger beroende på vilket ljus de står i...mina står i sol nästan hela dagen...jag tackar för att du skrev ner svaret så man slipper fundera på hur det var... smile.gif tummenupp.gif
Lemonne

Mina kommer definitivt få stå skuggigare i fortsättningen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon