Hej!

Jag har en sommarstuga i östhammarstrakten och tänkte piffa till stället lite med något/några fina växter. Jag tänkte i första hand plantera nedanför altanen (som mer eller mindre är i söderläge och således har sol nästan hela dagen) samt i en ganska stor gjutjärnskruka som står på en liten stenhäll (den har inte använts på säkert 10-15 år och innehåller mest ogräs nuförtiden smile.gif )

Vad jag undrar är om det finns några fina träd man kan plantera där, då gärna ganska små sådana eller buskar alternativt blommor. Om ni föreslår blommor så ska de helst vara ganska lättskötta och blomma hela sommaren. Jag själv är lite förtjust i alla olika citrusträd men tvivlar på att ett sådant skulle klara vinterhalvåret. Krukan väger i sig kanske 50 kg och full med jord är den tämligen svårflyttad så det är något som kommer få stå där året runt. Anledningen till att jag inte bara köper något och sår varje år är för att jag gillar att se saker växa och att följa trädets/buskens utveckling år efter år.

Tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få.