Rose
Jag har inte på flera dagar kunnat ladda upp några filer.

Jag har uppdaterat ftp-programmet (Core FTP Lite) och t o m försökt skapa en ny hemsida-server och inte heller det fungerade. Så nu vet jag inte råd längre. Nån mer som har samma problem? Jag har hemsida på web.telia.com.
KURT
Jag vet inget alls om telias sidor, kan du kontakta med FTP programmet och logga in?
Anette på Boäng
Var har du din hemsida? Telia har en massa problem just nu eftersom en av deras samarbetspartners i Usa har kapat kontakten. Innebär att det finns en massa sidor man inte kommer åt som Teliakund förrän de förhandlat färdigt (har varit så här i över en vecka nu). Internetleverantören heter Cogent. Läs mer på nätet Telia-Cogent
Rose
CITAT (Anette på Boäng @ 25-03-2008, 07:48) *
Var har du din hemsida?

web.telia.com

CITAT (KURT @ 25-03-2008, 06:25) *
kan du kontakta med FTP programmet och logga in?

Ja, det kan jag. Och jag kan begära att skicka filerna, men sen finns dom inte på servern ändå. unsure.gif
Gossen Ruda
Jag har samma problem och håller på att försöka få info internt här inom företaget. Dessvärre är Telias hemsidor dåligt prioriterade, det finns exempelvis ingen support på dessa eftersom det är en gratistjänst.
Rose
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2008, 10:05) *
eftersom det är en gratistjänst.

Är det? Jag betalar ju för bredbandet och det ingår hemsidor i det.

CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2008, 10:05) *
Jag har samma problem och håller på att försöka få info internt här inom företaget.

Jobbar du på Telia? Hoppas du får några svar.
Gossen Ruda
CITAT (Rose @ 25-03-2008, 11:04) *
Är det? Jag betalar ju för bredbandet och det ingår hemsidor i det.

Just hemsidorna räknas som en gratistjänst.
Rose
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2008, 11:06) *
Just hemsidorna räknas som en gratistjänst.

Aha! Visste inte det.

Ja, hoppas dom fixar det snart i alla fall.
Gossen Ruda
Nu verkar det funka fast jag fick sända om en bild.
Rose
Ska genast kolla! smile.gif

Nä, funkar inte för mig alls. sad.gif
Pirum
Testade, verkade funka fint för mig. Det är väl så att Telia har flera servrar, precis som de har för mailen, och bara en del av oss är drabbade.
Rose
Så är det säkert. Ska prova igen senare. Annars får jag kontakta dom om det fortsätter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon