|
Inte svårt att gissa,tycker det är enklas så.
Aqvakul
25-03-2008, 18:18
Jag använde min lärarsignatur aq plus siffran 42 som jag just då hade som användarnamn på min jobbdator. Tyckte det var en minst sagt tråkig signatur, även om 42 ju enligt vissa är livets mening....Bad att få byta till aqvakul, vilket anknyter tilll aq, men ska vara lite vitsigt, hur kul det nu är.....
Det blev Ciczi för att jag ofta kallas för Ciczi och när jag skulle regga mig på ICQ så ville jag ha en unik stavning och då blev det som det blev...
Ciczi
Calypso_bulbosa
25-03-2008, 18:24
Eftersom jag bor i Höga Kusten  och ville ha en geografisk antydan så...
Krolliljan
25-03-2008, 18:31
Älskar liljor. Drömmer om egna krolliljor. Har satt frön och nu behöver jag bara vänta en 5-6 år [attachment=15730:miskyra.gif]  .
Liljebaggar gillar liljor med MB1965 nån som åkt med en M-B 1965 års modell?  Svart :-)
Aqvakul
25-03-2008, 18:54
CITAT (MB1965 @ 25-03-2008, 18:48)  Liljebaggar gillar liljor med MB1965 nån som åkt med en M-B 1965 års modell?  Svart :-)
Eva-Helene
25-03-2008, 19:06
CITAT (MB1965 @ 25-03-2008, 18:48)  Liljebaggar gillar liljor med MB1965 nån som åkt med en M-B 1965 års modell?  Svart :-) Jo jag har. Hade fått köpa den billigt också - men farbrorn som ägde den visste inte att jag tänkte köpa bil!
Floden som rinner genom Verona (där Romeo stod under Julias balkong) heter så och det kom till mig när jag satt och skulle skriva in ett nick. Varför vet jag inte- hjärnor är komplexa......
CITAT (Eva-Helene @ 25-03-2008, 19:06)  Jo jag har. Hade fått köpa den billigt också - men farbrorn som ägde den visste inte att jag tänkte köpa bil! Otur!
Min häst heter Grace, och jag har alltid tyckt att det är ett så vackert namn.
Är ganska ny här på Odla,jag tänkte på en blomställning så blev det Vippan tyckte det passade bra på mig.
Aqvakul
25-03-2008, 20:37
CITAT (arno @ 25-03-2008, 19:12)  Floden som rinner genom Verona (där Romeo stod under Julias balkong) heter så och det kom till mig när jag satt och skulle skriva in ett nick. Varför vet jag inte- hjärnor är komplexa......  Hoppas jag inte krossar dina drömmar, men floden Arno flyter genom vackra Florens bl.a. Floden som rinner genom Verona, är Italiens näst längsta näst Po, och heter Adige (Etsch på tyska).
Jag döptes till mitt namn och bor i zon 3.
Det är vad jag kallas, en förkortning av mitt namn
Farbror Blå
25-03-2008, 21:53
*tycker sej ha skrivit detta i minst en tråd tidigare...men men , here goes:
Jag e farbror (femfaldig faktiskt!=) och jag äär ju blå?
Tycker också att jag skrivit tidigare... men ok, Azola är namnet på min 1:a Hovawart (hundras)
*gammal och grå sedan internet föddes ur big bang*
ingrid fuxwall
25-03-2008, 23:01
Har dålig fantasi och ganska ensam om detta namn
Överbölingen
25-03-2008, 23:14
Byn heter Överböle som jag tror jag skrivit i en presentation. What else?
Biggan_
25-03-2008, 23:21
CITAT (mamamaggan @ 25-03-2008, 08:45)  Heter man Margaretha så blir det gärna Maggan. ....och heter man Birgitta så blir det Biggan!  ...är bättre än Gittan i allafall!
Storm har jag tagit efter min stora varghybrid för jag tycker att han är så vacker och klok jag kan aldrig se mig mätt på honom.
CITAT (Aqvakul @ 25-03-2008, 20:37)  Hoppas jag inte krossar dina drömmar, men floden Arno flyter genom vackra Florens bl.a. Floden som rinner genom Verona, är Italiens näst längsta näst Po, och heter Adige (Etsch på tyska). Så sant! Det visar med tydlighet att min hjärna är så komplex att jag blandar ihop vissa saker. Inga drömmar krossade dock, det är lika fint i Verona ändå. Florens (med Arno) har säkert sina fina sidor också, och nu har jag ju ännu en anledning att fara dit och kolla läget.
Aqvakul
26-03-2008, 07:58
CITAT (arno @ 26-03-2008, 00:30)  Så sant! Det visar med tydlighet att min hjärna är så komplex att jag blandar ihop vissa saker. Inga drömmar krossade dock, det är lika fint i Verona ändå. Florens (med Arno) har säkert sina fina sidor också, och nu har jag ju ännu en anledning att fara dit och kolla läget.  Älskar din groda...
Joodå, nog poppar såna här trådar upp emellanåt. Senast i januari i år, t.ex.  Och flera dessförinnan, och det är både roligt och spännande och intressant att läsa dom gamla trådarna. En del medlemmar har bytt namn, och en del syns inte till längre...
CITAT (Berith @ 26-03-2008, 09:54)  Joodå, nog poppar såna här trådar upp emellanåt. Senast i januari i år, t.ex.  Och flera dessförinnan, och det är både roligt och spännande och intressant att läsa dom gamla trådarna. En del medlemmar har bytt namn, och en del syns inte till längre... Ja det är flera som jag saknar här. Det kanske är så att de bytt nick och trots allt finns kvar.
Chamomille
26-03-2008, 10:42
Det säger jag inte....
skogstroll
26-03-2008, 10:50
CITAT (Alba @ 26-03-2008, 10:29)  Ja det är flera som jag saknar här. Det kanske är så att de bytt nick och trots allt finns kvar. Joo så kan det ju vara, och ibland kan man se i signaturen att dom hetat nåt annat förut.
CITAT (aanderss @ 24-03-2008, 23:31)  varför har du de nicknamn här på odla som du har? Kunde vara kkul att veta varför ni har de nick namn ni har Mitt nick är det fonetiska uttalet av mina initialer....  m-b.s = em-be.es fast utan streck och punkt
Heter Monica, bor i Kungälvs kommun, sambandet är tydligt!
lätt förvanskning av bostadsort...
Jag heter ju Ylva , men det är det ju fler som gör. Då tog jag det som jag har på jobbet så behöver jag inte komma ihåg flera olika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|