Full version: ditt namn på odla
Sidor: 1, 2
renate
Inte svårt att gissa,tycker det är enklas så.
Aqvakul
Jag använde min lärarsignatur aq plus siffran 42 som jag just då hade som användarnamn på min jobbdator. Tyckte det var en minst sagt tråkig signatur, även om 42 ju enligt vissa är livets mening....Bad att få byta till aqvakul, vilket anknyter tilll aq, men ska vara lite vitsigt, hur kul det nu är..... giggle.gif
Ciczi
Det blev Ciczi för att jag ofta kallas för Ciczi och när jag skulle regga mig på ICQ så ville jag ha en unik stavning och då blev det som det blev...

Ciczi
Calypso_bulbosa
Eftersom jag bor i Höga Kusten tummenupp.gif och ville ha en geografisk antydan så... 000.gif
Krolliljan
Älskar liljor. wub.gif
Drömmer om egna krolliljor. Har satt frön och nu behöver jag bara vänta en 5-6 år [attachment=15730:miskyra.gif] rotfl.gif .
MB1965
Liljebaggar gillar liljor med coolgleam.gif

MB1965 nån som åkt med en M-B 1965 års modell? yes.gif Svart :-)
Aqvakul
CITAT (MB1965 @ 25-03-2008, 18:48) *

Eva-Helene
CITAT (MB1965 @ 25-03-2008, 18:48) *

Jo jag har. Hade fått köpa den billigt också - men farbrorn som ägde den visste inte att jag tänkte köpa bil!
arno
Floden som rinner genom Verona (där Romeo stod under Julias balkong) heter så och det kom till mig när jag satt och skulle skriva in ett nick. Varför vet jag inte- hjärnor är komplexa...... blink.gif
MB1965
CITAT (Eva-Helene @ 25-03-2008, 19:06) *
Jo jag har. Hade fått köpa den billigt också - men farbrorn som ägde den visste inte att jag tänkte köpa bil!

Otur!
grace
Min häst heter Grace, och jag har alltid tyckt att det är ett så vackert namn. rose.gif
Vippan
Är ganska ny här på Odla,jag tänkte på en blomställning så blev det Vippan tyckte det passade bra på mig. rose.gif
Aqvakul
CITAT (arno @ 25-03-2008, 19:12) *
Floden som rinner genom Verona (där Romeo stod under Julias balkong) heter så och det kom till mig när jag satt och skulle skriva in ett nick. Varför vet jag inte- hjärnor är komplexa...... blink.gif

Hoppas jag inte krossar dina drömmar, men floden Arno flyter genom vackra Florens bl.a.
Floden som rinner genom Verona, är Italiens näst längsta näst Po, och heter Adige (Etsch på tyska).
uno
Jag döptes till mitt namn och bor i zon 3.
Cathis
Det är vad jag kallas, en förkortning av mitt namn
Farbror Blå
*tycker sej ha skrivit detta i minst en tråd tidigare...men men , here goes:

Jag e farbror (femfaldig faktiskt!=) och jag äär ju blå?
Azola
Tycker också att jag skrivit tidigare... men ok, Azola är namnet på min 1:a Hovawart (hundras) wub.gif
Grå
*gammal och grå sedan internet föddes ur big bang*
ingrid fuxwall
Har dålig fantasi och ganska ensam om detta namn
Överbölingen
Byn heter Överböle som jag tror jag skrivit i en presentation. What else?
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 25-03-2008, 08:45) *
Heter man Margaretha så blir det gärna Maggan.

....och heter man Birgitta så blir det Biggan! tummenupp.gif ...är bättre än Gittan i allafall! blink.gif
storm
Storm har jag tagit efter min stora varghybrid för jag tycker att han är så vacker och klok jag kan aldrig se mig mätt på honom.
arno
CITAT (Aqvakul @ 25-03-2008, 20:37) *
Hoppas jag inte krossar dina drömmar, men floden Arno flyter genom vackra Florens bl.a.
Floden som rinner genom Verona, är Italiens näst längsta näst Po, och heter Adige (Etsch på tyska).

Så sant! Det visar med tydlighet att min hjärna är så komplex att jag blandar ihop vissa saker. crying.gif
Inga drömmar krossade dock, det är lika fint i Verona ändå. Florens (med Arno) har säkert sina fina sidor också, och nu har jag ju ännu en anledning att fara dit och kolla läget. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (arno @ 26-03-2008, 00:30) *
Så sant! Det visar med tydlighet att min hjärna är så komplex att jag blandar ihop vissa saker. crying.gif
Inga drömmar krossade dock, det är lika fint i Verona ändå. Florens (med Arno) har säkert sina fina sidor också, och nu har jag ju ännu en anledning att fara dit och kolla läget. giggle.gif

Älskar din groda... kompiskram.gif
Berith
Joodå, nog poppar såna här trådar upp emellanåt. Senast i januari i år, t.ex. biggrin.gif Och flera dessförinnan, och det är både roligt och spännande och intressant att läsa dom gamla trådarna. En del medlemmar har bytt namn, och en del syns inte till längre...
Alba
CITAT (Berith @ 26-03-2008, 09:54) *
Joodå, nog poppar såna här trådar upp emellanåt. Senast i januari i år, t.ex. biggrin.gif Och flera dessförinnan, och det är både roligt och spännande och intressant att läsa dom gamla trådarna. En del medlemmar har bytt namn, och en del syns inte till längre...

Ja det är flera som jag saknar här. Det kanske är så att de bytt nick och trots allt finns kvar.
Chamomille
Det säger jag inte.... sleeping.gif
skogstroll
sleep.gif
Berith
CITAT (Alba @ 26-03-2008, 10:29) *
Ja det är flera som jag saknar här. Det kanske är så att de bytt nick och trots allt finns kvar.

Joo så kan det ju vara, och ibland kan man se i signaturen att dom hetat nåt annat förut. smile.gif
embees
CITAT (aanderss @ 24-03-2008, 23:31) *
varför har du de nicknamn här på odla som du har? Kunde vara kkul att veta varför ni har de nick namn ni har

Mitt nick är det fonetiska uttalet av mina initialer.... whistling.gif m-b.s = em-be.es fast utan streck och punkt
Monaxe
Heter Monica, bor i Kungälvs kommun, sambandet är tydligt!
Noak
lätt förvanskning av bostadsort...
ylvahi
Jag heter ju Ylva , men det är det ju fler som gör. Då tog jag det som jag har på jobbet så behöver jag inte komma ihåg flera olika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon