Orkidétjuven
Vill ju ge det absolut bästa till mina växter och i det här fallet har min rumsgran fått vanlig krukväxtnäring. Men om jag vill skämma bort den mer än så. vad tror ni?

Kan barrväxtgödsel vara ngt eller rhododendrongödsel tanke på att den gärna går i kalkfrijord även om det inte är direkt nödvändigt.?

Det är ju annars ett primitivt barrträd så varför inte barrväxtgödsling?

Ngra ideer kanske?
Orkidétjuven
Ingen som har ngn ide`?
ewa zon 3
Tror inte att den är så kinkig med vilken gödning den får i alla fall inte min. Vattnar med vatten som fått stå några dagar och tar lite av den flytande gödningen som jag har hemma just då
Viktigare är att se till att den aldrig torkar ut, särskilt på sommaren då den vill ha mycket vatten.
Duscha den ofta så trivs den ännu bättre. smile.gif

/Ewa
Alexander-VG-zon3
jag ger inte mina två någon näring alls ,, bara vatten . men skulle jag nu börja ge den närings så skulle jag ge den näring soim innehåller lite extra järn . då dom lätt kan bli blekgröna och gulgröna .
Orkidétjuven
Tack, visserligen så är det riktigt fin, men jag vill skämma bort dem, få riktigt fina ex. Växte riktigt snabbt när de stod ute förra året. men tack.
Tror ni det här gäller andra Araucarier med? och liknande som Wollemi och Agathis? borde det nästan va?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon