AnnammA
Jaha du Kajsa, de engelska tog slut nu för dig, och jag har bara en att tillägga:"Sophy's Rose". Det är en austinros från 1997, uppkallad efter den brittiska välgörenhetsorganisation som stödjer forskningen inom dyslexi(=läs- och skrivsvårigheter).
Enligt Flora Linneas katalog(fr -99) kan den bli 1,2x1,1 m och klarar sig till zon III.
Jag köpte min Sophiaros -05(eftersom jag har en dotter med detta namn) och jag har inte sett någon sjukdom på min ros. Det är en vacker rosaröd ros, med rosettformad blomma, som doftar lite grann.
Sophy2.JPG

Sophy.JPG

Kajsa
Ja men Sophy´s Rose var riktigt söt Anna och frisk skriver du. Visst är dom friska för det mesta dom här Austinrosorna om man jämnför med många vanliga rabattrosor, eller är det att man ger dom det gottaste hela tiden ? Rabattens drottningar !
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 25-03-2008, 16:02) *
Ja men Sophy´s Rose var riktigt söt Anna och frisk skriver du. Visst är dom friska för det mesta dom här Austinrosorna om man jämnför med många vanliga rabattrosor, eller är det att man ger dom det gottaste hela tiden ? Rabattens drottningar !

Fast, som du kanske minns, snöar jag hellre in på myskroshybrider...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon