Full version: Hjöålp mig...
lyckebo
vissa av dom är ca 5 cm höga redan... ska jag sätta dom i nya krukor???

Fråga mig inte vad det är för det vet jag inte=) Men ska man "omskola" dom eller vad det heter???

Resternande frön är ca 1-2 cm höga...

Tack på förhand!!!!!!!!!!!!!

lyckebo
Ingen där ute som kan ge mig lite hjälp...
Tosan
När de fått 2 bladpar, hjärtbladen+ ett par karaktärsblad, brukar det vara lämpligt att skola om det mesta.
Ha dem gärna svalt och ljust om du har möjlighet så ranglar de inte iväg så mycket.
MariaÖrebro
När du skolar om dem är det viktigt att du försöker att lyfta plantorna i bladen, och inte i stjälken. Skulle ett blad gå sönder är det ingen större skada skedd, men om du lyckas bryta av stjälken är det adjöss och goodbye! Lycka till! Berätta gärna hur det går!
Fenja
Tänk också på att de flesta fröer ska omskolas en och en för att växa till sig ordentligt och bli fina! Står de inte väldigt trångt i sina såkrukor så kan du låta dem få lite mer karaktärsblad innan du skolar om.
Mvh
Fenja
lyckebo
Jag började med att ta några och skola om och lämnade kvar några så dom får växa till sig lite...

Det är ju jätteskoj!!!

Men.. Plats?? Det börjar bli trångt=)

Har fyllt lillgubbens rum med massa små krukor nu...Han har ett jättebra bord under sitt fönster.. Som tur är så är han bara 5 månader så han ät ju inte direkt uppe o springer och drar i dom=)

Håller er uppdaterad!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon