missmc
Vill så gärna ha en sådan men har ej hittat så jag vänder mig till er för tips. Det ska vara en planta eller stickling, ej frön. Och i Stockholmsområdet.
Åsa, mälardalen zon 2
De kanske inte hade hunnit komma in i butikerna när du var där plantor brukar säljas överallt på våren (på hösten-vintern brukar de inte finnas att köpa i butikerna) i alla trädgårdsbutiker (ex. plantagen, Weibulls på Sveavägen etc. )+ de brukar ju säljas på trädgårdsmässan i Älvsjö som är om bara några veckor.
heba
Jag hittade i butiken "annorlunda blommor" i Haninge http://www.annorlundablommor.se/main.html
Jag fick med mig en variegerad planta hem som nu står på tillväxt.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag var på Weibulls idag på sveavägen och de har änglatrumpeter (Brugmansia) de sitter i de vanliga kartongerna man ofta hittar dem i, 89kr tar de för plantorna och de hittas vid krukväxtsticklingarna som det f.ö. är rea på (10kr st) inga superovanliga visserligen men det fanns sånt som kaffe & banan.
skogstroll
Weibulls på Sveavägen hade i går i alla fall rosa, vit och gul! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon