Full version: falska ryska tior...
Maria82a
kul titta på tiorna i börsen om man har en falsk tia..den e visst värd 20 kr...

http://qstream-down.qbrick.com/05097/e24_s...e_78&id=569
Aqvakul
CITAT (Maria82a @ 25-03-2008, 20:23) *

som det kan bli... flirting.gif
henriks
CITAT (Maria82a @ 25-03-2008, 20:23) *

det var nån som sa att en mynthandlare hade betalat flera hundra för en
Aqvakul
CITAT (henriks @ 25-03-2008, 20:30) *

ju fler som upptäcks - ju lägre pris..... lagen om utbud och efterfrågan
Farbror Blå
så om man kastade dom falska tidigare, är man då en RUBELidiot?

*skrattar hysteriskt*
Netha
CITAT (Farbror Blå @ 25-03-2008, 22:37) *
så om man kastade dom falska tidigare, är man då en RUBELidiot?

*skrattar hysteriskt*

Jag har både Rubel och Kopek (insmugglad av dotter)smile.gif
Grå
CITAT (henriks @ 25-03-2008, 20:30) *

600 spänn...

Undrar hur många rysstior han/hon hittat i sin egen plånbok efter det, när han lärt sig känna igen dem biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Grå @ 26-03-2008, 07:09) *
600 spänn...

Undrar hur många rysstior han/hon hittat i sin egen plånbok efter det, när han lärt sig känna igen dem biggrin.gif

Åh, jag letar febrilt i vår myntburk....!!! w00t.gif
juliette
Tror inte på det där! Vem har gjort filmen och varför? Skillnaden i kungens utseende beror ju på vilket år tian är tillverkad. Det verkar mera som ett aprilskämt i förtid tyccker jag, ungefär som när folk lurades att samla cigarettpaketsremsor eller vad det var en gång i tiden.
juliette
Bland kommentarerna till artikeln fanns bl.a denna och flera liknande.......Journalisterna måste skärpa sig, idag finns inga utav dessa mynten kvar ute i cirkulation, för cirka 10 år sedan hann några hundra utav dessa s.k. rysstiorna gå ut till allmänheten innan polisen på ett tidigt stadium grep förfalskarna vid Centralens växlingsautomater, så gott som nästan alla de förfalskade mynten finns idag att beskåda i en skattkista på Polismuséet.
Grå
CITAT (juliette @ 26-03-2008, 21:58) *
Journalisterna måste skärpa sig, idag finns inga utav dessa mynten kvar ute i cirkulation, för cirka 10 år sedan hann några hundra utav dessa s.k. rysstiorna gå ut till allmänheten innan polisen på ett tidigt stadium grep förfalskarna vid Centralens växlingsautomater, så gott som nästan alla de förfalskade mynten finns idag att beskåda i en skattkista på Polismuséet.

Ja det är möjligt, men jag undrar ju varför man kostsamt förfalskar mynt om man bara gör några stycken? Vet någon egentligen hur många som gjordes, om de inte gjorts igen och hur många som verkligen finns? Jag kommer inte ihåg något rysstieuppbåd för 10 år sedan, men det kanske bara är ståkkhålm som drabbades. - eller räddades. Vi andra bondläppar kanske handlar helt och hållet med falska mynt, alldeles ovetande... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon