Full version: Dahlia
Lillja
Cyklade till granngården idag skulle köpa jord, naturligtvis kunde
jag inte låta bli att köpa en fröpåse Dahlia ettårig, nu undrar jag
bildar den lökar, gör alla Dahlier det? confused.gif
AnnaPannan
Hej!
Även frösådda Dahlior bildar rhizomer, så är det någon Dahlia du tycker är extra fin, är det ju bara att gräva upp rhizomen/knölen på hösten och spara till nästa år. Knölarna blir ju större och större efter varje säsong, så blomningen blir ju också större, efter ungefär 2 år kan du ju även dela knölarna, så får du fler.
Lillja
CITAT (AnnaPannan @ 26-03-2008, 11:31) *
Hej!
Även frösådda Dahlior bildar rhizomer, så är det någon Dahlia du tycker är extra fin, är det ju bara att gräva upp rhizomen/knölen på hösten och spara till nästa år. Knölarna blir ju större och större efter varje säsong, så blomningen blir ju också större, efter ungefär 2 år kan du ju även dela knölarna, så får du fler.

Tusen tack, va bra, verkar ju lätt att få att gro, har sått några för ett par veckor sedan och
de växer bra, när det stod på påsen att de var ettåriga så då tänkte jag att de kanske inte bildade
knölar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon