|
Jag har bredband via Telia Häromdagen damp denna räkning ner: [attachment=15784:telia2_sv.jpg] Den var väl lättläst eller hur??
SOL klar
Chamomille
26-03-2008, 11:06
 Jaa, allt för å förvirra fienden. Tycker det är skandal. Många räkningar ser ut så tyvärr. Inte minst el-räkningen.
Aqvakul
26-03-2008, 11:08
får associationer till någon som slår fel på en kassaapparat och måste slå minus för att rätta hela tiden.....
Blomstertanten
26-03-2008, 11:59
Jag har fått nått liknande ! Sitter fortfarande o kliar mitt huvud o undrar om jag blir lurad på nåt sätt Men nu vet jag ju i alla fall att i så fall är jag inte ensam
160kvm stort hus
26-03-2008, 12:59
Jag fick oxå nått liknande trots att jag bett om att få det månadsvis...
Morrr....
Fågelvägen
26-03-2008, 13:13
19 spänn i faktureringsavgift! Nu kom du allt billigt undan - tänk vad jobbigt att sätta ihop så komplicerade uträkningar. Har du ringt upp och försökt få en förklaring? Jag tror det är Telia som har "automatiskt röstsvar" som har kostat miljoner att utveckla. Det är rena nöjet att försöka förklara sitt ärende på ett för datorn begripligt sätt.
Chamomille
26-03-2008, 13:26
CITAT (Fågelvägen @ 26-03-2008, 13:13)  19 spänn i faktureringsavgift! Nu kom du allt billigt undan - tänk vad jobbigt att sätta ihop så komplicerade uträkningar. Har du ringt upp och försökt få en förklaring? Jag tror det är Telia som har "automatiskt röstsvar" som har kostat miljoner att utveckla. Det är rena nöjet att försöka förklara sitt ärende på ett för datorn begripligt sätt. Ja för att över huvud taget få prata med "en levande person" på Telia får man trycka fingrarna ur led med olika siffror och lägger till slut på för att man kommer tillbaka till ruta 1!
Aqvakul
26-03-2008, 13:27
CITAT (Fågelvägen @ 26-03-2008, 13:13)  19 spänn i faktureringsavgift! Nu kom du allt billigt undan - tänk vad jobbigt att sätta ihop så komplicerade uträkningar. Har du ringt upp och försökt få en förklaring? Jag tror det är Telia som har "automatiskt röstsvar" som har kostat miljoner att utveckla. Det är rena nöjet att försöka förklara sitt ärende på ett för datorn begripligt sätt. Tycker du att Ralf ska kräva att få betala högre faktureringsavgift?
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 13:26)  Ja för att över huvud taget få prata med "en levande person" på Telia får man trycka fingrarna ur led med olika siffror och lägger till slut på för att man kommer tillbaka till ruta 1! ja det roligast är när man ska göra en nybeställning o svarar "beställning", varpå Telias dator frågar vilket nummer det gäller. Man har ju kanske inget nummer om man vill beställa ett nytt abonnemangen!!! Får man välja det redan då? Man vill ju Ange detta nr 08-659 56 04 (ring nu inte, kolla på länken här...)Eller så skulle man ju vilja ringa det numret å Telias vägnar.
Chamomille
26-03-2008, 15:11
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 15:06)  ja det roligast är när man ska göra en nybeställning o svarar "beställning", varpå Telias dator frågar vilket nummer det gäller. Får man välja det redan då? Man vill ju Ange detta nr 08-659 56 04 (ring nu inte, kolla på länken här...)Eller så skulle man ju vilja ringa det numret å Telias vägnar. Ja,  Är det inte fantastiskt.
kristerh
26-03-2008, 15:12
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 13:26)  Ja för att över huvud taget få prata med "en levande person" på Telia får man trycka fingrarna ur led med olika siffror och lägger till slut på för att man kommer tillbaka till ruta 1! ungefär som när man ringer till Vattenfall  har försökt ringa till dem ett antal gånger, telefontid på 45 min är inget ovanligt, gissa om man lägger på efter ett tag, dessutom svarar de inte på mail heller
rahmat2
26-03-2008, 15:15
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 10:58)  Jag har bredband via Telia Häromdagen damp denna räkning ner: [attachment=15784:telia2_sv.jpg] Den var väl lättläst eller hur?? Har bredband och betalar 99 kr/månad hos en annan.
Chamomille
26-03-2008, 15:16
Ja, ibland när jag har suttit i telefonkö lääänge (närapå att jag har vridit telefonstackarn ur led), så blir jag bortkopplad. Var det lunch då eller  Kartellvarning???
CITAT (rahmat2 @ 26-03-2008, 15:15)  Har bredband och betalar 99 kr/månad hos en annan. Du kan inte jämföra äpplen o päron.....
rahmat2
26-03-2008, 21:11
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 19:32)  Du kan inte jämföra äpplen o päron..... Nej, det kan man inte göra!
Slipper såna obegripliga sen jag skippade Telia.
Blomstertanten
26-03-2008, 23:43
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 19:32)  Du kan inte jämföra äpplen o päron..... Vilket har vi då ???? Äpplen eller päron ? fast man kan ju mosa båda så det kanske inte spelar så stor roll
Har precis prata med Telia som vidhåller att fakturan är helt riktig, men att det iofs kan se lite svårläst ut men så kan det vara.
När jag påpekade att jag kom fram till en annan summa än dom så sade dom att deras var rätt.
När jag påpekade att det är ett fast pris med heltal kronor i en period om hela månader så borde beloppet vara ett heltal och inga ören så sade dom att så kan det vara. Trots att dom haft ett dygn på sig visste dom egentligen inte ett endast dugg!
Men
När jag sade att det var dåligt och att hon i princip inte sagt något alls av värde för mig och jag kommer gå vidare så erbjöd hon mig kompensation för denna dåliga faktura, med 20 kr per månad! OM jag gick med på 6 månaders fakturering! Jag blev väldigt tveksam nu och vet verkligen ej vad jag skall göra med deras generösa erbjudande!
Aqvakul
27-03-2008, 17:19
CITAT (Ralf @ 27-03-2008, 17:18)  Har precis prata med Telia som vidhåller att fakturan är helt riktig, men att det iofs kan se lite svårläst ut men så kan det vara. När jag påpekade att jag kom fram till en annan summa än dom så sade dom att deras var rätt. När jag påpekade att det är ett fast pris med heltal kronor i en period om hela månader så borde beloppet vara ett heltal och inga ören så sade dom att så kan det vara. Trots att dom haft ett dygn på sig visste dom egentligen inte ett endast dugg! Men När jag sade att det var dåligt och att hon i princip inte sagt något alls värde för mig och jag kommer gå vidare så erbjöd hon mig kompensation för denna dåliga faktura, med 20 kr per månad! OM jag gick med på 6 månaders fakturering! Jag blev väldigt tveksam nu och vet verkligen ej vad jag skall göra med deras generösa erbjudande! Helt sanslöst dåligt bemötande!
Calypso_bulbosa
27-03-2008, 17:34
Är ni förvånade?! Tycker att det nästan alltid är så här för oss konsumenter  Oftast,så är man chanslös mot dem...de kör med "utmattningsprincipen" ,så att man ska ge upp,FASTÄN man vet att DE har fel och inte tvärtom...  DÅLIGT gjort,anser jag
Liten Rapport har fått svar från Felia idag dom säger att: *Dom kan inte skicka en ny räkning *Dom kan förklara räkningen. ¨Men när vi väl skulle göra det så körde hon i diket på post ett -eeehh ja det är ett avdrag -jaha men på vilket belopp grundar sig avdraget? -ja det grundar sig på den avgiften du hade. -jaha o dn var?? -vet du inte det själv? osv....
Jag kommer nu att bestrida räkningen muntligen, för trots att ja skickat brev o dom skickat en bekräftelse så blev förklaringsförsöket muntligt. jag kommer att dra av ett belopp som jag anser ska kompensera mig för mitt meraarbete med denna faktura. Telia kommer antagligen att driva detta sen till rätten...
Thomas Wahlqvist
25-04-2008, 07:45
Oj oj
Jag har utarbetat en modell för att slippa sitta i telefonkö vid kundtjänster. Jag ringer det nummer där de säljer varan, ex dit man ringer om man vill köpa fler TV kanaler. Där svarar de bums. För de har oftast provisionslöner. Sen brukar de vara motsträviga att hjälpa till. Jag hävdar att jag är gravt handikappad och måste ha personlig hjälp :-)
Sen att det är företagets vidriga telefonknappsystem som höjt mitt blodtryck, så att jag därför blir delvis handikappad, ja det är ju liksom firman i sig skyldig till :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|