Ralf
Jag har bredband via Telia
Häromdagen damp denna räkning ner:
[attachment=15784:telia2_sv.jpg]
Den var väl lättläst eller hur??
Wilmer
SOL klar happy.gif
Chamomille
wacko.gif Jaa, allt för å förvirra fienden. Tycker det är skandal. Många räkningar ser ut så tyvärr. Inte minst el-räkningen.
Aqvakul
får associationer till någon som slår fel på en kassaapparat och måste slå minus för att rätta hela tiden..... crazy.gif
Blomstertanten
Jag har fått nått liknande !
Sitter fortfarande o kliar mitt huvud o undrar om jag blir lurad på nåt sätt confused.gif unsure.gif
Men nu vet jag ju i alla fall att i så fall är jag inte ensam tongue.gif
160kvm stort hus
Jag fick oxå nått liknande trots att jag bett om att få det månadsvis...

Morrr....
Fågelvägen
19 spänn i faktureringsavgift! Nu kom du allt billigt undan - tänk vad jobbigt att sätta ihop så komplicerade uträkningar.
Har du ringt upp och försökt få en förklaring? Jag tror det är Telia som har "automatiskt röstsvar" som har kostat miljoner att utveckla. Det är rena nöjet att försöka förklara sitt ärende på ett för datorn begripligt sätt.
Chamomille
CITAT (Fågelvägen @ 26-03-2008, 13:13) *
19 spänn i faktureringsavgift! Nu kom du allt billigt undan - tänk vad jobbigt att sätta ihop så komplicerade uträkningar.
Har du ringt upp och försökt få en förklaring? Jag tror det är Telia som har "automatiskt röstsvar" som har kostat miljoner att utveckla. Det är rena nöjet att försöka förklara sitt ärende på ett för datorn begripligt sätt.

Ja för att över huvud taget få prata med "en levande person" på Telia får man trycka fingrarna ur led med olika siffror och lägger till slut på för att man kommer tillbaka till ruta 1!
Aqvakul
CITAT (Fågelvägen @ 26-03-2008, 13:13) *

Tycker du att Ralf ska kräva att få betala högre faktureringsavgift? g.gif
Ralf
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 13:26) *
Ja för att över huvud taget få prata med "en levande person" på Telia får man trycka fingrarna ur led med olika siffror och lägger till slut på för att man kommer tillbaka till ruta 1!

ja det roligast är när man ska göra en nybeställning o svarar "beställning", varpå Telias dator frågar vilket nummer det gäller. Man har ju kanske inget nummer om man vill beställa ett nytt abonnemangen!!! Får man välja det redan då?
Man vill ju Ange detta nr 08-659 56 04 (ring nu inte, kolla på länken här...)
Eller så skulle man ju vilja ringa det numret å Telias vägnar.
Chamomille
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 15:06) *
ja det roligast är när man ska göra en nybeställning o svarar "beställning", varpå Telias dator frågar vilket nummer det gäller. Får man välja det redan då?
Man vill ju Ange detta nr 08-659 56 04 (ring nu inte, kolla på länken här...)
Eller så skulle man ju vilja ringa det numret å Telias vägnar.

Ja, rotfl.gif Är det inte fantastiskt.
kristerh
CITAT (Chamomille @ 26-03-2008, 13:26) *

ungefär som när man ringer till Vattenfall duh.gif har försökt ringa till dem ett antal gånger, telefontid på 45 min är inget ovanligt, gissa om man lägger på efter ett tag, dessutom svarar de inte på mail heller devil.gif
rahmat2
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 10:58) *
Jag har bredband via Telia
Häromdagen damp denna räkning ner:
[attachment=15784:telia2_sv.jpg]
Den var väl lättläst eller hur??

Har bredband och betalar 99 kr/månad hos en annan.
Chamomille
Ja, ibland när jag har suttit i telefonkö lääänge (närapå att jag har vridit telefonstackarn ur led), så blir jag bortkopplad. Var det lunch då eller confused.gif
Kartellvarning???
Ralf
CITAT (rahmat2 @ 26-03-2008, 15:15) *
Har bredband och betalar 99 kr/månad hos en annan.

Du kan inte jämföra äpplen o päron.....
rahmat2
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 19:32) *

Nej, det kan man inte göra!
Netha
Slipper såna obegripliga sen jag skippade Telia. smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Ralf @ 26-03-2008, 19:32) *

Vilket har vi då ???? Äpplen eller päron ?
fast man kan ju mosa båda så det kanske inte spelar så stor roll tongue.gif
Ralf
Har precis prata med Telia som vidhåller att fakturan är helt riktig, men att det iofs kan se lite svårläst ut men så kan det vara.

När jag påpekade att jag kom fram till en annan summa än dom så sade dom att deras var rätt.

När jag påpekade att det är ett fast pris med heltal kronor i en period om hela månader så borde beloppet vara ett heltal och inga ören så sade dom att så kan det vara. Trots att dom haft ett dygn på sig visste dom egentligen inte ett endast dugg!

Men

När jag sade att det var dåligt och att hon i princip inte sagt något alls av värde för mig och jag kommer gå vidare så erbjöd hon mig kompensation för denna dåliga faktura, med 20 kr per månad! OM jag gick med på 6 månaders fakturering! Jag blev väldigt tveksam nu och vet verkligen ej vad jag skall göra med deras generösa erbjudande!
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 27-03-2008, 17:18) *
Har precis prata med Telia som vidhåller att fakturan är helt riktig, men att det iofs kan se lite svårläst ut men så kan det vara.
När jag påpekade att jag kom fram till en annan summa än dom så sade dom att deras var rätt.
När jag påpekade att det är ett fast pris med heltal kronor i en period om hela månader så borde beloppet vara ett heltal och inga ören så sade dom att så kan det vara. Trots att dom haft ett dygn på sig visste dom egentligen inte ett endast dugg!
Men
När jag sade att det var dåligt och att hon i princip inte sagt något alls värde för mig och jag kommer gå vidare så erbjöd hon mig kompensation för denna dåliga faktura, med 20 kr per månad! OM jag gick med på 6 månaders fakturering! Jag blev väldigt tveksam nu och vet verkligen ej vad jag skall göra med deras generösa erbjudande!

Helt sanslöst dåligt bemötande! thumbdown.gif
Calypso_bulbosa
Är ni förvånade?! Tycker att det nästan alltid är så här för oss konsumenter mad.gif Oftast,så är man chanslös mot dem...de kör med "utmattningsprincipen" ,så att man ska ge upp,FASTÄN man vet att DE har fel och inte tvärtom... rtfm.gif DÅLIGT gjort,anser jag nono.gif
Ralf
Liten Rapport
har fått svar från Felia idag
dom säger att:
*Dom kan inte skicka en ny räkning
*Dom kan förklara räkningen. ¨Men när vi väl skulle göra det så körde hon i diket på post ett
-eeehh ja det är ett avdrag
-jaha men på vilket belopp grundar sig avdraget?
-ja det grundar sig på den avgiften du hade.
-jaha o dn var??
-vet du inte det själv?
osv....

Jag kommer nu att bestrida räkningen muntligen, för trots att ja skickat brev o dom skickat en bekräftelse så blev förklaringsförsöket muntligt. jag kommer att dra av ett belopp som jag anser ska kompensera mig för mitt meraarbete med denna faktura. Telia kommer antagligen att driva detta sen till rätten...
Thomas Wahlqvist
Oj oj

Jag har utarbetat en modell för att slippa sitta i telefonkö vid kundtjänster.
Jag ringer det nummer där de säljer varan, ex dit man ringer om man vill köpa fler TV kanaler.
Där svarar de bums. För de har oftast provisionslöner.
Sen brukar de vara motsträviga att hjälpa till.
Jag hävdar att jag är gravt handikappad och måste ha personlig hjälp :-)

Sen att det är företagets vidriga telefonknappsystem som höjt mitt blodtryck, så att jag därför blir delvis handikappad, ja det är ju liksom firman i sig skyldig till :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon