Full version: ni som kan chili!
jannika
har satt Anaheim och de är fina skott, det har inte hänt mycket sedan jag satte ut dem i gäststugan i ca 18 grader. är det för kallt? idag när jag var ute så var bladen gulnade en aning. tänker de ge upp?? de har haft gott om vatten, kanske lite för mycket men inte så hemskt tror jag... undrar lite om kylan kan ha gjort detta??

jag tog in dem och höjde upp dem mot rampen ovan diskbänken för natten. lite värme och extra ljus kanske kan hjälpa??

Hjälp!!

tack...
flingan
chilli gillar mkt ljus, lagom varmt 15-30 men framförallt "småvattna" inte utan låt de bli nästan torra inte så torra så att de sloknar men precis innan. de behöver också ganska mkt näring
jannika
Åh, tack! *pust*

kanske att de mår bäst av att vara i rumstemp på 22-23, och stå under köksbänkens ljus, då? tills det blir tillräckligt långa dagar för söderfönster. eller hur hade ni gjort?
ska de ha näring redan nu?? de har bara hjärtblad, än så länge... jag väntar väl åtminstone tills omskolningen är klar?
flingan
Låt dom torka upp lite grand , söderfönster är enligt min erfarenhet bättre än lysrör ingen näring nu och är de så små gärna 20+
chilihead
CITAT (jannika @ 26-03-2008, 20:44) *
Åh, tack! *pust*

kanske att de mår bäst av att vara i rumstemp på 22-23, och stå under köksbänkens ljus, då? tills det blir tillräckligt långa dagar för söderfönster. eller hur hade ni gjort?
ska de ha näring redan nu?? de har bara hjärtblad, än så länge... jag väntar väl åtminstone tills omskolningen är klar?

18 grader! Det låter som dom fryser fötterna av sig. Jag har 30 grader i mitt growroom och tillväxten är fantastisk. Du ska nog vänta med näringen ett tag till. Jag planterar om mina till egna små krukor när de är ~3 veckor och tillsätter då ytterst lite blodmjöl för att ge dom en boost. en eller 2 msk / 10 liter jord. men var försiktig och håll koll om du ska börja kruta. du vill inte bränna ihjäl dom!
jannika
ok, det har alltså varit för kallt. ska ta in alla chilisar då. tack! smile.gif

trodde att chili, som "alla" andra (tomat och blommor), ville ha lite svalare efter att de grott. gör jag fel?? de (tomater, örter och blommor) står ljust och svalt, i ca 18-20 grader i stort söderfönster. men växer långsamt... vad har du för något, mer än chili, i dina 30 grader?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon