Full version: En frukostgäst
Lars-Olof Arvids
Den här kompisen var framme och åt äpplen utanför mitt köksfönster i morse.

[attachment=15836:Ra__778_djur1.jpg]
[attachment=15837:Ra__778_djur2.jpg]

Olle
ängsvädd
Jättefin wub.gif Bra att du stödutfodrar dem nu smile.gif "Mina" rådjur äter nästan allt jag lägger på komposten, de äter även nedfallna fågelfrön under fågelbordet.
Solstorm
Hur skyddar ni era odlingar på sommaren?
Lars-Olof Arvids
Jag har inga problem med rådjuren på sommaren, kanske för att jag knappast har några växter som är så värdefulla att de inte får ta en smakbit om de vill. Huvudnumret i min "trädgård" (naturtomt) är en vildvuxen äng, och även rabatterna är ganska vildvuxna. Skulle några blommor bli uppätna märks det inte så mycket, för andra tar snabbt över. Dessutom bor en skällande hund i huset intill, vilket gör att jag inte ser rådjuren så ofta som jag skulle önska.

Olle
ängsvädd
Jag har också en "vild" trädgård, rådjuren får gärna komma och äta. Anpassar trädgården till stor del efter rådjuren, väljer rådjurssäkra sorter om jag gillar dem. De växter som jag vill skydda och som rådjuren gärna äter, exv fruktträdsstammar och jasmin nätar jag in.
Wilmer
Så fin! En sådan stog och musade i rabatten när jag om hem från jobbet i måndags. Äpplena var väl slut rolleyes.gif
CillaM
Ja, de kan inte ha det lätt nu när det fryser på kvällarna, skaren håller till och med mig xx kg. Såg en liten hona i morse som snaskade på solrosfröerna under fågelborden. Snart är det varmare igen smile.gif Fina bilder Olle!
Gossen Ruda
Utfordra dom väl så dom blir präktiga till jaktsäsongen.
Lars-Olof Arvids
Tack Wilmer och Cilla! wub.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon