Full version: Spinn
Tobb
Kollade på Discovery, där de visade från ett växthus där de odlade paprikor, och de hade spå spindlar tror jag det var för att bekämpa spinn.

Är det något som man skulle kunna få tag på själv?
Åsa, mälardalen zon 2
Det är rovkvalster du söker såna använder man även i svenska växthus, problemet är bara att de kräver värme + hög luftfuktighet för att trivas och göra ett gott jobb.

Kolla på www.nyttodjur.se om de har rovkvalster att sälja, det är ett företag som har satsat på att sälja biologisk bekämpning till privatpersoner. (jag kan inte öppna mer än en sida i taget just nu på datorn, jag sitter vid en antik dator som låser sig då jag försöker gå in på mer än en internetsida i taget)
embees
CITAT (Tobb @ 27-03-2008, 13:26) *
Kollade på Discovery, där de visade från ett växthus där de odlade paprikor, och de hade spå spindlar tror jag det var för att bekämpa spinn.

Är det något som man skulle kunna få tag på själv?

Jag har själv använt rovkvalster för att bli av med ett kraftigt spinnangrepp på ett par stora citrusträd en gång. Jag beställde härifrån http://www.lindesro.se/ Det fungera fast det inte var i växthus
Tobb
Tack kompiskram.gif ´woho hittade även mot vita flygare wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon