Åsa, mälardalen zon 2
Mycket nära centralstationen finns en asiatisk matbutik som heter Hongkong trading (kungsgatan 74). Där kan man hitta en massa skoj och en del kan man odla ex. knölar som gurkmeja, kunchi/krachi brukar kunna hittas till ganska hyfsade priser i grönsakskylarna (+det finns ju en massa konstiga frukter som man kanske kan hitta fröer i). Det finns en massa konstiga torkade grejer ex. torkad lotusrot och div frukter som passar utmärkt till att dekorera dörrkransar till jul med så man kan ju passa på att fylla på pyssellagren när man är där + kryddor och annat är det bra priser på + gillar man nudlar har man ju mycket att välja på.
titti49zon6
Tack Åsa, jag ska ju vara i Stockholm några dagar så jag hinner nog med ett besök där thanks.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kan lägga till att de renoverar fasaden just nu så det kan vara svårt att se skylten på butiken men den finns där.

+Inte så många meter från Hongkong trading finns även Cordon Bleu ifall man är matlagningsintresserad de har det mesta, det är inte billigt men de har saker man kan ha svårt att hitta på andra ställen typ baguetteplåtar, äppelsvarvar, hamburgerpressar etc.
Magdis
Tack för tipset! Jag planerar att sitta och lägga in alla viktiga adresser i GPS:en innan jag åker så kan jag lätt hitta. smile.gif
MammaMattsson
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-03-2008, 15:21) *
Mycket nära centralstationen finns en asiatisk matbutik som heter Hongkong trading (kungsgatan 74). Där kan man hitta en massa skoj och en del kan man odla ex. knölar som gurkmeja, kunchi/krachi brukar kunna hittas till ganska hyfsade priser i grönsakskylarna (+det finns ju en massa konstiga frukter som man kanske kan hitta fröer i). Det finns en massa konstiga torkade grejer ex. torkad lotusrot och div frukter som passar utmärkt till att dekorera dörrkransar till jul med så man kan ju passa på att fylla på pyssellagren när man är där + kryddor och annat är det bra priser på + gillar man nudlar har man ju mycket att välja på.

En av mina favoritbutiker!

Ett annat tips är att köpa räkchips, goda att fritera i en kastrull med matolja, enkelt!
Och de smakar lika gott som på kinarestauranten!
Gillan
Tack för jätteintressant tips om den asiatiska butiken. Det brukar alltid finnas mycket smått och gott i sådana. Jag brukar leta reda på minst en sån när jag är i Amsterdam.
Åsa, mälardalen zon 2
Upptäckte när jag var inne i Stockholm att de flyttat, butiken ligger nu närmre mot Hötorget, Olofsgatan 5

Kan rapportera att min Taroknöl (Calocasia esculenta) växer på ordentligt så nu har jag satt den i en stor svart bytta ska se om jag kan ta en bild på den någon dag jag sitter vid en ny dator och har inte testat tanka in bilder i den. Har även sett att lilla fiskaregatan säljer samma växt i sin webbutik under rubriken kruklök men de vill ha 98kr för en knöl, jag betalade ca 4kr för en stor fin knöl på Hong Kong trading så man kan ju köpa ganska många för det priset Lilla fiskaregatans tar.

Hong Kong trading verkar även hålla på och starta en webbsida, just nu innehåller den dock inte så mycket mer än öppettider och kontaktuppgifter
Åsa, mälardalen zon 2
Här kommer bild på min Taro

[attachment=21727:taro.jpg]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon