Cymbalaria muralis, Murreva sådde jag den 2/2. Nu den 27/3 så blommar den redan.
[attachment=15843:murreva_Large_.jpg]
Jag vet att det är ogräsvarning på den men jag tänkte ha den på norrsidan mot havet. Där ska den få tampas med stenar, lite blåbärsris och den kalla vinden från havet.
Min fråga är nu hur den blommar…..Blommar den en gång på sommaren eller kommer det blommor hela sommaren? Det skulle ju vara trevligt med lite blomster och är den så här snabb så hinner jag ju faktiskt så om.
/Anki
Maggan H
27-03-2008, 18:07
Oj, vad snabb den var till att blomma! Jag har också sått den och nyss omskolat i 'tussar'. Ska påta in den i muren vid dammen är tanken. Jag har redan lite murreva där och jag tyckte den blommade större delen av sommaren i fjol.
Tack Maggan
Då låter jag den leva. Förhoppningsvis så ska den kunna klara sig på balkongen snart och då avstannar säkert "utvecklingen". Just nu står den i köket och har det varmt och gott.
/Anki
Föresten.....Jag skolade om mina två och två i krukan och det är ett evigt trassel som lindar in sig i allt den kan komma åt.
trevligt att höra om murrevan, jag har köpt frön oxå men tänkte så dem direkt.
har en gammal gånggrift på tomten som ser för eländig ut, så lite murreva kanske kan pigga upp den.
bra att höra att dn växer bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.