Undrar om någon mer än jag som gillar begonior.,Just nu söker jag med ljus och lykta efter håriga begonior och änglavingar,namnade som icke..metallica är som står högt upp i listan,Har bild på den,se nedan..
Är det någon som har någon ide hur man kan få tag på dessa sorter som fanns förr ,Har sökt tidigare på odla.,allt om trädgård,i massa veckotidningar ,lokalradion ,hemsidan ja allt,frågatpå botaniska men jag lyckas inte någon som har fler ideér.Förmodligen är en det någon gammal handsträdgård som kan ha den men var!!strepp
har fler bilder ifall någon vill se mejla.
Åsa, mälardalen zon 2
27-03-2008, 21:56
Dibleys som säljer små rotade plantor av streptocarpus har även en hel del begonior i sitt sortiment av det slag du nämner och de skickar till sverige, de skickar inom hela EU, även begoniorna är små rotade sticklingar/plantor.
Gratis dräggelkatalog med fina färgbilder kan beställas gratis på hemsidan + man kan shoppa direkt i butiken på hemsidan
http://www.dibleys.com/De har B. metallica och många fler "foliage begonias"
Blomtokan
28-03-2008, 09:18
Hej !
jag har en änglavinge om du vill kan du få den för jag har ingen plats för den. Du kan betala för portot.
Hör av dig om du vill ha den.
Häls/Judith
Tack för tipset trodde att man skulle till slut få tag på den i Sverige,Har beställt nu ,,tack,.,,strepp
Visst skriv hur jag ska skicka pengarna och hur mycket du vill ha.Är det en mindre sort el större?spännande..mvh strepp
Blomtokan
29-03-2008, 07:07
Hej !
Det är en vanlig änglavinge , bladen är ganska små. Kolla PM därr skrev jag hur du ska betala. Det blir bara frakten.
Judith