Full version: Moonflower
inglan
Hej!
Har fått fröer till Moonflower av en kompis som bor i USA, är det någon som odlat det här och vet hur de blir? Har läst lite på nätet och vet att det är en slingerväxt som slår ut i skymningen och tydligen doftar gott. Att de funkar som spalje-växt och att den inte är perenn iaf inte här det har jag oxå förstått. Men är det någon som vet mer? Jag har sått dem och det är massor av små plantor som kommit upp, antar att jag måste sätta en och en i krukor, får nog ge bort en massa... rolleyes.gif
De tål nog ingen frost om de är en tropisk växt vilket jag tror. Kul att höra om någon haft en och vet hur de funkar här.

Hälsningar Ingegerd smile.gif
Anna-Maj
Jag har haft den två somrar, köpte fröna från USA. Sorten heter Giant White. Mina har blivit ca 2 m höga. Stora, ca 10 cm vita blommor som också blommat på dagen. Jag har inte sått den ännu i år för plantorna brukar bli så långa och omöjliga att flytta när de slingrat in sig i varandra.
inglan
Tack för svar, då får jag kanske bekymmer med intrasslade plantor.... Men kompisen skrev att de skulle sås omgående, så jag gjorde det men det kanske var en miss för de grodde fort, men det blir väl lite trevligt bekymmer då! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon