Full version: Förodla iris / pion?
Sussgirl
Hej!

Jag funderar på att köpa trädpion plus irisar nu men jag undrar hur det går för det är lite snö kvar ännu. Men det lär vara borta imorgon kanske men går det bra att plantera iris /pion nu ller hur gör ni?

Tacksam för svar!
Mvh Susanne
Wilmer
Jag sätter dem i jord i med lätt fuktad jord på ett svalt ställe i väntan på utplacering. Rätt eller fel? Vet ej men jag har gjort så förr men inte med så dyra växter som trädpion.
Camilla i Värnamo
Jag sätter ut mina direkt om de inte kommit för långt och det inte är tjäle, men det beror ju lite på var man bor. Det har gått bra hittills.
titti49zon6
Jag har haft både irisar och trädpion i kruka innan jag kunnat plantera ut dom,
ljust och svalt så går det utmärkt att plantera nu
Eftersom jag bor i en kall zon så får jag ofta göra så om jag hittar nåt som jag vill
ha tidigt på våren
Sussgirl
CITAT (Camilla i Värnamo @ 28-03-2008, 18:49) *
Jag sätter ut mina direkt om de inte kommit för långt och det inte är tjäle, men det beror ju lite på var man bor. Det har gått bra hittills.

Jag bor i zon 3 i Norrtälje. Är såå sugen att beställa men orolig för om de ska klara sig.
Köpte knölar av iris på tradera (väldigt små iof ) och de ser inte pigga ut efter snön börjar försvinna nu.

/Susanne
Maria82a
jag ska då lägga mina pion-rotbitar i kruka..kan inte plantera ut heller...beställde två pioner...fina färger på bilden..såg nu att det bara är få stycken kvar av den jag beställde..papegojtulpan liknande pionen och en coral charm.. och de är skickade nu...så får se när de kommer...nästa vecka kanske.. kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon