Alba
Oj oj.....nu kom Odla med perennerbjudande. yahoo.gif

Jag sitter på händerna men det är fasligt obekvämt. Om jag tar loss händerna åker de säkert upp och klickar "beställ". cool.gif

Jag kan ju inte ansvara för det händerna gör så jag kanske ska titta på erbjudandet en gång till. crazy.gif
HelenN
Blääää, känner jag bara duh.gif ....så mycket fint till bra priser. Men vet ni vad jag gjorde???? Tryckte på tangenten "Delete", o vipps så var det borta!!!! Så enkelt att spara pengarna till mässan istället smile.gif 000.gif
Irene_L
CITAT (lämås @ 28-03-2008, 17:54) *
Blääää, känner jag bara duh.gif ....så mycket fint till bra priser. Men vet ni vad jag gjorde???? Tryckte på tangenten "Delete", o vipps så var det borta!!!! Så enkelt att spara pengarna till mässan istället smile.gif 000.gif

Ojoj vad du kan!! bravo.gif Jag tror inte att jag fixar att göra så...det fanns ju såååå mycket fint whist.gif
HelenN
Irene...tänk på att det är mässa snart!!!

CITAT (Irene_L @ 28-03-2008, 17:56) *
Ojoj vad du kan!! bravo.gif Jag tror inte att jag fixar att göra så...det fanns ju såååå mycket fint whist.gif

Irene_L
Jo jag vet.......men jag ska bara titta liiiiite........... giggle.gif ......kanske......
Bettis
Jag hittar inte dom -cry-.gif var finns dom crying.gif
Hannele
CITAT (lämås @ 28-03-2008, 17:54) *
Tryckte på tangenten "Delete", o vipps så var det borta!!!!

Finns säkert kvar på förstsidan. coolgleam.gif
Bettis
CITAT (Hannele @ 28-03-2008, 18:25) *
Finns säkert kvar på förstsidan. coolgleam.gif

Jag tycker att jag har studerat förstasidan men hittar inget g.gif
tettan
jag undrar om någon beställt perenner från odla förr, priserna är ju bra, men hur är plantorna.
är det bara småplantor är det ju lite tråkigt.
Irene_L
CITAT (Bettis @ 28-03-2008, 18:28) *
Jag tycker att jag har studerat förstasidan men hittar inget g.gif

Jag hittar det inte heller på första tiden. Jag tror att det kommer tidigare till dom som prenumererar på Odlas nyhetsbrev. Jag tror att det kommer komma på första sidan snart!! tummenupp.gif
titti49zon6
Jag har beställt i flera år från Odla och varit mycket nöjd med mina plantor och knölar yes.gif
kunde inte hålla fingrarna i styr i år heller sos.gif ska ju på mässan men nu kan jag
hoppa över dom sorter jag beställt och då kanske jag klarar mig från att bli
utskälld på flyget crazy.gif Förra året var det en gubbe som satt bakom mig och han undrade om "en del behövet ha med sig hela bohaget" rotfl.gif ....vaddå, jag hade ju bara en stor trunk och en papperskasse med växter med in på planet devil.gif
Camilla i Värnamo
Det är rotknölar man får men de växer snabbt till fina plantor! Om man skippar mässan får man mycket plantor ist. Hihi! Det tar en tid innan de kommer på hemsidan, prenumeranter får erbjudande en vecka innan tror jag. För ett tag sen fick jag erbjudande om Rosor men det ligger inte på Webben än väl?
Christina i Småland
Här finns det

Perennerbjudande

Länken funkade vid förhandsvisningen, men inte nu????
Gåsis
Äsch, kunde ingen påminnt mig om mässan innan klickfingret kom löst crazy.gif Kanske någon kan påminna mig om att jag inte har någon rabatt dom får plats i heller och ingen rabattgrävare help.gif

/Åsa
titti49zon6
Hehe, Gåsis...du är inte ensam om problemet med plats naughty.gif
ingen rabattgrävare här heller, kanske det finns nån till salu på mässan rotfl.gif
razzmatazz
Här kommer länken till erbjudandet - http://butik.odla.nu/kampanjer/pr/

Hjälp, så många fina! Men funkar det verkligen med rotknölar...?

razz
Betty
CITAT (razzmatazz @ 28-03-2008, 19:33) *

Hjälp, så många fina! Men funkar det verkligen med rotknölar...?

razz

Jajamen, det funkar hur bra som helst! Jag har beställt flera år och inte haft några problem med dem. Det är oftast ganska stora rotknölar så man får stora växter redan första året.

Den här gången lyckades jag begränsa mig någorlunda, beställde bara för knappt 250:- rolleyes.gif
Det blev de här:
Daglilja 'Auspicious' (cremefärgad, får mig att tänka på min favoritglass Tiramisù)

Daglilja 'Highland Lord' (röd med gul mitt)

Fläcknäva 'Espresso' (läckert bladverk med fin höstfärg)

Japansk iris 'Lady in Waiting' (vita blommor med ljuslila kant - ursnygg!!)

Röd kärleksört 'Emperor' (rostrött bladverk och rosa blommor)
biggrin.gif
Tosan
JAg satt på fingrarna både när det var grönsaker och rosor... Nu gick det inte längre.
Dagliljor, en lilja, en julros och min allra första hosta.
renate
Jag tittade bara liiiiiiiiite,de flersta växterna har jag redan,har lovat mig själv att lugnar mig med perenner i år.Ska köper växter till min nya surjordsrabatt.
Wilmer
Jag har ju medvetet väntat med att köpa, så jag ska då klicka på imorgon när vi har samordnat beställningarna (mamma,polarn och jag). yahoo.gif

Beställde förra året, mycket nöjd. Inte ens sniglarna han äta upp allihopa innan de blommade crazy.gif
razzmatazz
CITAT (Betty @ 28-03-2008, 21:46) *
Jajamen, det funkar hur bra som helst! Jag har beställt flera år och inte haft några problem med dem. Det är oftast ganska stora rotknölar så man får stora växter redan första året.

Den här gången lyckades jag begränsa mig någorlunda, beställde bara för knappt 250:- rolleyes.gif
Det blev de här:
Daglilja 'Auspicious' (cremefärgad, får mig att tänka på min favoritglass Tiramisù)

Daglilja 'Highland Lord' (röd med gul mitt)

Fläcknäva 'Espresso' (läckert bladverk med fin höstfärg)

Japansk iris 'Lady in Waiting' (vita blommor med ljuslila kant - ursnygg!!)

Röd kärleksört 'Emperor' (rostrött bladverk och rosa blommor)
biggrin.gif

Ja, men i så fall kan jag inte hålla mig längre! Det låter ju mycket smartare att skicka rotknölar än små ömtåliga miniplantor. - Läckert sällskap som du valde! Jag ser framför mig hur lorden och ladyn och kejsaren sitter i trädgårdssoffan och smaskar tiramisù, med en kopp espresso i förnämt lillfingerspretande hand... smile.gif
Betty
CITAT (razzmatazz @ 29-03-2008, 09:50) *
Ja, men i så fall kan jag inte hålla mig längre! Det låter ju mycket smartare att skicka rotknölar än små ömtåliga miniplantor. - Läckert sällskap som du valde! Jag ser framför mig hur lorden och ladyn och kejsaren sitter i trädgårdssoffan och smaskar tiramisù, med en kopp espresso i förnämt lillfingerspretande hand... smile.gif

rotfl.gif Ja du är allt bra rolig du! Så där hade jag inte tänkt - men nu måste jag ju samplantera dem bara just därför! giggle.gif
Lemonne
CITAT (Gåsis @ 28-03-2008, 19:52) *
Äsch, kunde ingen påminnt mig om mässan innan klickfingret kom löst crazy.gif Kanske någon kan påminna mig om att jag inte har någon rabatt dom får plats i heller och ingen rabattgrävare help.gif

/Åsa

Jag kan ta hand om dem Gåsis! wink.gif
Hallonpaj
Jag har beställt ett helt gäng med rotknölar nu! Så många fina sorter!! farligt att ha flyttat till en gård med en helt tom trädgård! whist.gif
Bee
Hur länge kan man ha rotknölarna liggande innan dom måste ner i jorden?
Sussie F-Flower
Jag har sökt och sökt och sökt....

Var någonstans finns detta erbjudande?
Jag har inte anmält att jag vill ha nyhetsmail från odla. Är det på mailen som Ni alla har fått detta erbjudande?

Mvh.
Irene_L
Ja det kommer på mailen!
Det finns en länk längre tillbaks i den här tråden. Funkar inte den?

..........................
här är den:
http://butik.odla.nu/kampanjer/pr/
Bee
Fingrarna kunde inte hålla sig i styr! Så många roliga växter det fanns smile.gif
Betty
CITAT (Bee @ 31-03-2008, 10:34) *
Hur länge kan man ha rotknölarna liggande innan dom måste ner i jorden?

Ingen aning, men inte såå länge tror jag, de torkar väl ut om de ligger framme för länge. Förvara dem svalt och mörkt om du inte kan plantera dem genast du får hem dem. Jag planterar mina i krukor med vanlig blomjord och ställer krukorna dem ljust, sen planterar jag ut dem i rabatterna när risken för nattfrost är över.

CITAT (Sussie F-Flower @ 31-03-2008, 10:49) *
Jag har sökt och sökt och sökt....

Var någonstans finns detta erbjudande?
Jag har inte anmält att jag vill ha nyhetsmail från odla. Är det på mailen som Ni alla har fått detta erbjudande?

Mvh.

CITAT (razzmatazz @ 28-03-2008, 20:33) *

tummenupp.gif
labbråttan
Jag kan aldrig motstå deras perennerbjudanden. Hittar alltid något jag bara måste ha. Denna gången blev det Amerikanskt älggräs 'Venusta Magnifica', Fylld flocklilja 'Spring Pink', Höstflox 'White Sparr' och Styvklematis 'Purpurea'.
Österläge
Jag har för mig att förra året kom ett sticklingserbjudande - är det detta, minns jag fel, eller kommer det senare tror ni? Jag är lite sugen på julrosorna, men när blommar de om man köper en rotknöl?
Betty
CITAT (uteplatsen @ 31-03-2008, 13:50) *
Jag har för mig att förra året kom ett sticklingserbjudande - är det detta, minns jag fel, eller kommer det senare tror ni? Jag är lite sugen på julrosorna, men när blommar de om man köper en rotknöl?

Nej detta är inte sticklingserbjudandet, jag tror att du minns pelargonsticklingserbjudandet - det kommer senare.
Här uppe hos mig i zon 6 blommar julrosorna när snön har smält, d.v.s. i mitten av april.
Eva i Höga
Jaha, nu har jag beställt från Odla fast jag hade bestämt att jag bara skulle handla på Rödbo plantor (vill ju gynna de lokala företagarna). Men jag kommer ändå att gå till Rödbo plantor med min långa lista när de öppnar. Det här blir en dyr vår men vilken glädje jag kommer att ha av mina växter. Det är det värt!
Heda
Jaa, det är ju alltid värt det!! Varenda krona!! Tänk så mycket glädje de ger, år efter år efter år!!! Jag kommer också få en dyr vår....men va fasen...man blir ju lycklig!! yahoo.gif
MammaMattsson
Man blir ju helgalen när de dessa erbjudanden dyker upp.... wub.gif

Som tur var, har jag en sparad peng för vårinköp, och handlade på mig:

Blodnäva 'Album'
Daglilja 'Cherry Valentine'
Fänrikshjärta 'Aurora'
Höstflox 'White Sparr' 2 st
Jättevallmo 'Perry's White'
Luktpion 'Nymph'
Rosenstav 'Alba'
Stormhatt 'Album'
Stäppsalvia 'Schneehugel'
Vit blomsterlupin

Att det blev så många vita beror på att jag håller på med en rabatt som skall bli just vit, runtom en gammal silverbuske.
Jag upplever Odlas plantkvalitet som bra mycket bättre än Rosenlust, större knölar, plus att lika många inte dör första vintern som Rosenlusts har gjort.

De är värda pengarna.

Pionen slank med bara för att jag inte har den sorten, här samlas det på dem.
Och ja, jag har plats, 5000 kvm närmare bestämt, så jag gnäller inte.
Tesa
Jag har ju försökt ignorera det här länge nu...men eftersom alla skriver om det både här och i bloggar så blir man ju liiiite nyfiken..

Hmmm...fina höstanemoner...och läkesilveraxet var ju läckert...hmmm...och lite till..oj då, jag kom visst upp i "bonusklassen"..hehe...
Maria82a
Hur stor rotbit är det för pionerna.. confused.gif 49 kr e ju inte så dyrt...hur länge gäller erbjudandet.. rolleyes.gif
embees
Hur lätt var det att motstå det erbjudandet. -fear-.gif
Läkesilverax, dubbel tremastarblomma och något litet till så var man uppe i 325 spänn...det blir nog bra med det rolleyes.gif
MammaMattsson
CITAT (Maria82a @ 31-03-2008, 19:37) *
Hur stor rotbit är det för pionerna.. confused.gif 49 kr e ju inte så dyrt...hur länge gäller erbjudandet.. rolleyes.gif

Jag har alltid hittat minst två ögon på dem, och ingen av dom har dött, även fast jag glömde plantera en stackare, och den stått i en kruka över marken hela vintern, totalt oskyddad.
Nu har jag sett att den sticker upp med fyra skott ur krukan, jag köpte den från odla förra våren.

Jag tycker nog att det är prisvärt.
Österläge
CITAT (Betty @ 31-03-2008, 14:02) *
Nej detta är inte sticklingserbjudandet, jag tror att du minns pelargonsticklingserbjudandet - det kommer senare.
Här uppe hos mig i zon 6 blommar julrosorna när snön har smält, d.v.s. i mitten av april.

Ok, jag hade för mig att det var bl a julrosor som sticklingar, kan det stämma tror du? Minns något om tre st för 39 kr... Har ångrat ändå sen förra våren att jag inte köpte så billigt... duh.gif

Jag menade mer efter hur många år de blommar, om man köper som rotknöl? Jag har hört att julrosor dröjer fler år med att blomma när man sår dem, hur "gamla" är rotknölarna..?
Betty
CITAT (uteplatsen @ 01-04-2008, 16:06) *
Ok, jag hade för mig att det var bl a julrosor som sticklingar, kan det stämma tror du? Minns något om tre st för 39 kr... Har ångrat ändå sen förra våren att jag inte köpte så billigt... duh.gif

Jag menade mer efter hur många år de blommar, om man köper som rotknöl? Jag har hört att julrosor dröjer fler år med att blomma när man sår dem, hur "gamla" är rotknölarna..?

Jag minns inte att de har sålt julrosor som sticklingar... men det betyder ju inte att de inte har det... det kanske beror på min ålder, närminnet du vet... whist.gif
Jag vet inte hur gamla rotknölarna är - men alla rotknölar jag köpt från Odlas perennerbjudanden genom åren har blommat samma år jag köpt dem (alla utom en höstflox som aldrig hann blomma, jag hade den i en skyddad rabatt i flera år men den hann aldrig blomma innan frosten kom, tröttnade till slut och grävde upp den i höstas.)
ylvahi
Jaha så åkte jag dit med......skulle bara TITTA lite.
Fingrarna slet sej från stolen och vips hade jag beställt:

Akleja "Pink barlow"
Amerikanskt älggräs
Blodnäva "Album"
Fläcknäva "Espresso"
Indisk fingerört
Läkesilverax
Rosenstav båda
Styvklematis

och så fick jag ju strandirisen med.

Undrar vart jag ska börja gräva nu då???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon