Full version: Jag har gjort det!
HelenN
Idag har jag beställt ett växthus, JIPPIE JORDGUBBE!!!!!! Det blev ett sånt här :
http://www.skbv.se/templates/produkter-3.c...el3=AG%2DTR1018 i alunatur med glas!!
Bettis
GRATTIS åååå så roligt, det blir många härliga stunder där bravo.gif
Sussie F-Flower
Men Guuuud, Va Kul!!!!!!! yahoo.gif
Lyllo DIG!!!!
Vad fint det var!

Lycka till med Alla Växter du ska ha däri!

yahoo.gif
Christina i Småland
Grattis och lycka till! Du kommer att få många härliga stunder i ditt nya växthus. Jag har haft mitt sedan 1975, och det följde med flytten från Västergötland till Småland.
Monaxe
Åh vad kul för dej!! Vet ju att du velat ha ett rätt länge...
Det dröjer inte lång tid innan du inser att det skulle behövt vara minst dubbelt så stort! (och gärna lite till) crazy.gif Det finns så mycket kul man kan odla i växthus, dessutom startar säsongen mycket tidigare, slutar oxå senare. Hur tänker du inreda det? Ska du ha plattor eller jord/grus på golvet? När får du det?
HelenN
CITAT (Monica i Kungälv @ 28-03-2008, 19:03) *
Åh vad kul för dej!! Vet ju att du velat ha ett rätt länge...
Det dröjer inte lång tid innan du inser att det skulle behövt vara minst dubbelt så stort! (och gärna lite till) crazy.gif Det finns så mycket kul man kan odla i växthus, dessutom startar säsongen mycket tidigare, slutar oxå senare. Hur tänker du inreda det? Ska du ha plattor eller jord/grus på golvet? När får du det?

För litet??? Säg inte såååååå!! hihi
Jag ska nog ha plattor eller grus i botten.......tänker inte ha några jordlådor därinne utan plantera i krukor mm, sen hoppas jag att jag kan göra en skön myshörna med lite ljusstakar o så. Helst vill jag ha både vatten & el indraget, men vi får se vad "chefen" säger.
fenix
Grattis till ditt nya växthus. Just ett sådant har jag i min ägo sedan tre år tillbaka. Lycka till med odlandet.
HelenN
CITAT (fenix @ 28-03-2008, 23:20) *
Grattis till ditt nya växthus. Just ett sådant har jag i min ägo sedan tre år tillbaka. Lycka till med odlandet.

Tack!!!Härligt, då vet jag att jag kan fråga om diverse råd & tips då smile.gif

Hur har du satt fast ditt?? Vad har du för underlag, i växthuset? Använder du skuggväv??? När tar du ut dina plantor??+ Använder du värmefläkt??? Skriv massor med information.....det är kul & bra att lära sig.
ingelsgarden1
Grattis då har du lite roligt arbete att se framemot. Är det ditt första växthus?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon