Full version: Någon perenn
Gåsis
Söker en perenn med liknande färg som prins gustavs öga, max 30 cm hög och inte så spridningsvillig. Jag skulle vilja ha en sån i min pionrabatt för jag har ännu inte hittat något som blir bättre än Prins G. Öga. Någon som vet en näva kanske med den klart ljusblå färgen?

/Åsa
ingrids
'Johnson's Blue' är bland de blåaste nävorna jag vet - även om google bild visar en rätt stor färgvariation så tror jag att den bör ligga i rätt härad. Vet dock inte hur invasiv den är - kanske dina pioner får det för trångt och tätt?
Betty
CITAT (ingrids @ 31-03-2008, 09:53) *
'Johnson's Blue' är bland de blåaste nävorna jag vet - även om google bild visar en rätt stor färgvariation så tror jag att den bör ligga i rätt härad. Vet dock inte hur invasiv den är - kanske dina pioner får det för trångt och tätt?

Hos mig växer Geranium 'Johnson's Blue' rätt spretigt och yvigt. Dessutom blir den drygt 50 cm hög.
Eva 33c
kanske någon sort av blågull, polemonium? Det finns ju lägre varianter som blommar under längre tid. Den är lite lik Prins Gustav i sitt uttryck på nåt sätt tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon