Full version: Fått bygglov!
lol
Äntligen har jag fått bygglov till mitt väggfasta växthus - men det var med nöd och näppe! Byggnadsnämnden sa att mitt 14 kvm väggfasta växthus stred mot detaljplanen i byn, men att de ändå godkände det. Fast jag måste skicka in byggnadsanmälan med en massa ritningar som bilagor - för ett stackars växthus....

Så - nu ska jag beställa från Classicum, men får lite kalla fötter: väljer jag rätt växthus (serralux), håller lackeringen, hur gör jag med grunden, kan jag hitta nån som kan hjälpa mig med anläggningen? Puh, det är mycket som ska stämma - och mycket pengar (40.000 kr - med alla tillbehör man måste ha yes.gif ! Men min käre pappa har lovat att skjuta till lite för min stora dröm ska gå i uppfyllelse...) Men förhoppningsvis också mycket mycket glädje!! Kan det verkligen vara sant att jag ska bli med växthus i sommar??? yahoo.gif Åker nog till Classicum i Svedala imorgon. Igen. giggle.gif
Monaxe
Du har mycke roligt att se fram emot! Det är lätt att fylla "glädjehuset" till bredden...men ingenting går upp emot egenodlad skörd av nyplockade diverse grönsaker...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon