Full version: Fryst Hoya stickling
Juli S
Hej!
Jag fick en fryst hoyastickling med posten -cry-.gif , bladen är mjuka och geleaktiga, men stjälken ser ok ut, liiiiiiiiite mjuk då. Jag undrar, är det kört för sticklingen eller det finns hopp innocent.gif ?
MVH, Julia.
Blomtokan
Hej !
Du kan prova att rota den men jag tror inte att den tar sig. Hoyor är känsliga när det gäller frost och kyla.
Du kan alltid maila till säljaren och berätta att den har frysit.
Häls/Judith
sqrulan
Har den rötter så kan det ju finnas en liten chans men blad är ju viktigt.Men varför skickar
dom växter då det är för kallt ute?Denna vecka har ju varit jätte kall! duh.gif
mojan
Jag fick också en frusen hoya, både blad och stjälk såg eländiga ut. no.gif
nilssontherese
Knäppa säljare som skickar nu när det varit så himla kallt.Jag har lyckats rota en förfryst hoya stickling men det tog lääääääänge innan den rotade sig och satte fart.Är stammen bra tycker jag att du ska prova! Lycka till wink.gif
Juli S
Jag är inte säker att stammen är ok, men provar ändå. Det var jääääääätte fin stickling crying.gif ...
Tosan
Låt den gärna stå i vatten nåt dygn och dricka lite först... Hoppas verkligen den återhämtar sig
Alexander-VG-zon3
är stammen mjuk och svart/mörkgrön så tror jag tyvärr att det är kört .
olublanseflor
Man skall ju absolut aldrig skicka en hoyastickling om temperaturen är under plus 8 grader!!!!!!

Monica
Alexander-VG-zon3
CITAT (olublanseflor @ 29-03-2008, 22:37) *
Man skall ju absolut aldrig skicka en hoyastickling om temperaturen är under plus 8 grader!!!!!!

Monica

det är nog frosten som är värst ,, för jag har ju alltid ute mina hoyor tills det blir runt +5c på nätterna .
nilssontherese
japp det är frosten som är det värsta.Har med vissa hoyor ute på sommaren långt in på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon