EKLO
Jag var på Kungtorget i Göteborg och handlande lite i går - och se, redan massor av sättpotatis! Jag såg riktigt många sorter i år: Amandine, Rocket, Timo, Rosen, Swift, King Edward, Asterix, Maria, Maris Bard, Sparrispot ... och kanske några till som jag har glömt. Och det bästa av allt är ju att man köper i lösvikt, och alltså kan prova en massa sorter. Just rosenpotatis var ju lite otippat, och det hade de inte heller så mkt - passa på, ni som bor i krokarna.
Dito Verde
Vad bra. Tack för tipset. Vem sålde?
EKLO
Ett av stånden på torget, det som har sakerna vända ner mot vallgraven.
ingrid fuxwall
Tack för tipset, inser att det måste bli en tripp ner till Göteborg ganska snart.

ingrid
Pirum
Det låter bra. Har sådana där torghandlare öppet på söndagar tro? Jag har abnormt dålig koll på torghandel måste jag erkänna... Jag har visserligen mer sättpotatis än jag kan klara av (nästan) i år, men några udda sorter är ju inte fel.
EKLO
Söndagsöppet är det nog inte, nej.
kajsalota
Bara lördagar, eller även veckodagar?
EKLO
Om de är där varje vardag vet jag inte, men de flesta säkert. Jag var som sagt där i fredags.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon