Full version: rosenbåge
LottaK
Funderar på att låta göra en rosenbåge,
men har ju ingen aning om ifall de ska se ut
på något särskilt sätt.
Var kan jag få tips på dessa?
/LottaK
hoyagalning
Hej!

Kolla in den här tråden http://www.odla.nu/forums/lofiversion/index.php?t45928.html
Kajsa
Rosenbågar

Titta på dessa ljuvliga och lyxiga rosstöd, bågar, under " Classic Garden Elements "
dyrt och alldeles underbart, nytt på Rosenposten
LottaK
TACK
för fina tips!
Ska visa maken så han vet *ler*
/LottaK
hoyagalning
Här har jag dreglat på bågar : http://www.gardenaquatica.com/index_dammduk.htm länkar i menyraden till vänster
Fågelvägen
Kajsa, det borde vara förbjudet att tipsa om den sortens produkter! rtfm.gif
Nu har jag lagt in bilderna som bokmärke och kan drägla över dem varje dag. 179 cm höga spaljéer skulle kanske rentav få rådjuren att tveka. Där ryker pensionen för flera år framåt. Just nu känns vår tomt alldeles för stor. Suck!

Men en liten rosenbåge kanske... wub.gif
Fågelvägen
Gardenaquatica ser lite tunna ut och har onödiga snirklar på. Men sånt är smaksak förstås. Och rosorna ska ju växa över alltsammans, hoppas man.
Solstorm
Sanslöst vackert, speciellt de på rosenpostens sida. Men så dyrt! Undrar hur många som lägger så mycket pengar på rosenbågar och stöd. Hittade en för 680 euro som jag gärna vill ha, men lägga så mycket pengar på en rosenbåge finns inte på kartan för mig. Får väl bli i armeringsjärn och hoppas att det växer fort och bågen döljs.

Hur många här har lagt eller ska lägga 680 euro på en rosenbåge?
LottaK
ooo så mycket fint att se och bli inspirerad av
visar maken
och så får han göra en i armeringsjärn *S*
/LottaK
renate
CITAT (Solstorm @ 30-03-2008, 12:10) *
Sanslöst vackert, speciellt de på rosenpostens sida. Men så dyrt! Undrar hur många som lägger så mycket pengar på rosenbågar och stöd. Hittade en för 680 euro som jag gärna vill ha, men lägga så mycket pengar på en rosenbåge finns inte på kartan för mig. Får väl bli i armeringsjärn och hoppas att det växer fort och bågen döljs.

Hur många här har lagt eller ska lägga 680 euro på en rosenbåge?

Inte jag,jag kör med de billiga från biltema.Ska kollar på Granngården,de har kanske lite stabilare.
hoyagalning
CITAT (Fågelvägen @ 30-03-2008, 12:56) *
"......... Och rosorna ska ju växa över alltsammans, hoppas man.

Jag tänkte köpa en snirklig för att få lite vackert att titta på under vinterhalvåret. Då står den ju där, bågen, i sin nakenhet...
Heda
Förra året hade Bauhaus något liknande de där dyra...snirkliga och romantiska i rejält järnsmide, de kostade 1 500- 2 000:- så ganska mycket billigare...
pleximaster
Jag är så stolt över min gamla båge, men den blir nog rätt trång när de två New Dawn roserna kommer upp...

PICT0028.jpg

PICT0026.jpg

PICT0025.jpg

mvh plexi
LottaK
Förstår att du är stolt!
/LottaK
Fågelvägen
Jättefin, pleximaster! Och med nyckel och årtal! bravo.gif

En sån grind kan få en att köpa huset som hör till! T.o.m. om det annonseras som "visst renoveringsbehov" eller "något för den händige".
Kajsa
Oh så vackert pleximaster, vilken grind, blir vackert med New Dawn där, trädgården ser också spännande ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon