Full version: Deklarationsdags
Ciczi
Hej

Jag fick mina deklarationpapper igår. Jag blev lite nyfiken på hur fördelningen här på odla är, är det flest som får tillbaka pengar eller ska betala pengar?
Lade till sista alternativet för det finns ju en del ungdomar här och alla kanske inte tjänat tillräckligt för att deklarera ännu.

p.s Tror ju inte att någon är intresserad av att avslöja hur mycket man får eller ska betala. Men om någon vill berätta så är det upp till var och en.

mvh Ciczi
Eva-Helene
Jaha! Jag får väl papperna till veckan. Antar att det blir som förra året - bakskatt! Inte så väldans mycket, men jag har inte så väldans mycket i inkomst heller. sad.gif Ett par hundralappar till i månaden skulle inte vara så dumt, då kanske man hade kunnat äta kött i annan form än korv nån gång ibland. Fast korv är väldans gott!
Monaxe
Får tillbaka, men det beror på mitt milavdrag, kör ca 10 mil/dag.
pejori
Med inkomst från två håll, blir det att betala tillbaka ranting.gif ranting.gif crying.gif
herkules
jag deklarerade den 26/3, får tillbaka 79 kr, dvs inget alls.. men det är iaf bättre än att behöva betala. yes.gif
swetrot
För första gången på många år får jag tillbaka på skatten, och det rätt så rejält, men å andra sidan är det ändå smått enorma pengar som man betalat in i inkomstskatt.
Tezzla
Jag får tillbaka nån tusenlapp. Jag är glad för det lilla smile.gif
Ciczi
Jag får också tillbaka, en rejäl slant. Förhoppningsvis ska det bli delbetalning till en bättre begagnad bil till mig...

Ciczi
Whiskuchi
Ingen aning, har inte fått deklarationen än. Men med tanke på att jag har ersättning från Försäkringskassan (är mammaledig) blir det förmodligen till att betala, FK är ökända för det.
rahmat2
Får mina denna vecka. Ingen aning hur det går,än.
Floppy
CITAT (Whiskuchi @ 29-03-2008, 21:53) *
Ingen aning, har inte fått deklarationen än. Men med tanke på att jag har ersättning från Försäkringskassan (är mammaledig) blir det förmodligen till att betala, FK är ökända för det.

Ett tips...säg till F-kassan att de drar 1 % extra så slipper du restskatt...det har jag gjort i alla år...man måste säga till varje år om det...det är bättre med lite mindre varje månad än att betala en jätteklump som man inte har...framför allt inte kul inför sommaren då man behöver vart enda öre...

Jag har räknat lite grann och enligt mina beräkningar så ska jag få tillbaka någon tusenlapp eller så...blir spännande att få se när den dimper ner...om jag har lyckats räkna någorlunda rätt...
Anma
Jag får också mina pengar från F-kassan, men då alla lånen stått på mig har jag fått tillbaka runt 8000:- varje år ändå. Förra året blev det kvarskatt på grund av husförsäljning med vinst. Blir spännande att se hur det slutar i år då lånen är bra mycket mindre. Kanske går det jämt upp, men tror att jag kommer att hamna på plus. Hoppas deklarationen kommer snart så man vet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon