svennis
Cedergren och Flora Linnea får sina rosor från Bengt i Laröd, alltså svenskodlade rosor.
Bengt odlar på underlag 'Canina' som är utprovat för våra svenska förhållande.
Några förstås odlar 'okulerar' han på Laxa, Lady Hillingdon vet jag.
Raskarum okulerar skäkert på Canina.
Vi skall vara glada så länge det finns plantkolor kvar som förser oss med svenskodlade rosor.

Vissa fördelar blomma.gif
Kajsa
Ja du bor ju där nere och har mera koll förstår jag svennis. Dom Austinrosor jag köpt från Danmark har inte frusit sönder om det nu var laxa underlag, man kanske måste bo kallare ändå än zon 3 - 4 ? Rosenposten har riktigt stora och fina rosor trots allt. Har beställt rosor av både Cedergren och Flora Linnea i vår och handlar en hel del av Flora Linnea sedan många år, skulle handlat mer om deras hemsidor var lite mer uppdaterade, Cedergren saknar helt bilder så man får kolla mycket på nätet och rosböcker innan man bestämmer sig. Och så det viktigaste om dom nu har tuffare underlag för svenska förhållande borde dom marknadsföra det på ett bättre sätt gentemot sina konkurenter.
renate
jag köpte en Duchesse de Montebello hos Flora Linnea på mässan i Malmö,de andra som jag velat ha har jag beställt.Jag tycker ochså både Flora Linnea och Cedergren borde lägger ner lite mer möda på sina hemsidor,då de har postorder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon