|
:smiley_small_hug:
Hej alla rosenfrälsta!!
Vilken trevlig sida, kan inte begripa hur jag kan ha missat denna så här länge!! Tusen tack Svennis för att du tipsade mej om den! Det är alltid kul att läsa andra roshjärntvättades problem, tankar och funderingar och här finns också många bra beskrivningar, tex de om Austinrosorna har varit intressanta! :tummenupp:
Själv bor jag i Finlands zon 3, den motsvarar er zon 5 och försöker ivrigt testa olika rosor och har förstås fastnat för bla Austinromantiken.... och hittills, tack vare milda vintrar hänger de bra med trots hararnas friska aptit!! Nån som förresten har nåt annat tips mot dem än galler och jaktlicens?? :confused:
Är det nån annan än jag som längtar efter våren? Nån annan än jag som beställt många nya rosor? Nån annan som längtar ut för att gräva nya rabatter? Nån annan än jag som inte riktigt vet VAR dom nya rabatterna ska grävas för de nya rosorna??! Men det ornar väl sig, det brukar det göra.... för nån tanke på att minska rosinköpen finns förstås INTE!!!! :naughty:
Ser fram emot att läsa fler intressanta inlägg och tack igen Svennis för tipset! Ska förresten bli intressant att läsa om din trädgård i Rosenbladet, den måste vara nåt i hästväg!! Vi hörs! susehn :rose:
svennis
30-03-2008, 14:44
Hej! Kul du hittat hit. Det verkar vara lite fart o fläng i dig.. Det behöver vi här. Ursäkta dig och alla andra, ibland trampar jag lite vidsidan av  men meningen är att jag ska komma upp på ribban igen.. Hoppas du skal trivas här och ha rolligt.  Dina rosor kommer. Grannen var i trädgården och hämtade sin hund för en stund sedan. Saknade nu 3 höns. Nu har en höna kommit tillbaka. En tupp o en höna är borta.
Mycket välkommen susehn till oss på Odla, hoppas du ska trivas med oss rostokar. Jag ser fram emot dina erfarenheter från lite kallare zon, du får berätta om dina älsklingsrosor.
svennis jag håller tummarna att hönsen kommer igen levande
Välkommen susehn,nu hoppas jag att rosforumet kommer igång igen för nu är det vår.Varit ute och grävt upp en bit gräsmatta till som ska får nya växter.Här ligger lite snö kvar men den ger sig väl till i morron. Hoppas du får dina hönor tillbaker svennis.Jag har inte glömt Wrams Gunnarstorp som jag beställde hos dig,det har bara inte blivit av.
svennis
30-03-2008, 17:14
Nu har jag hittat tuppen i garaget. En höna saknas fortfarande.
svennis
30-03-2008, 18:30
Alla hönsen tillrätta De sitter tryggt på sin pinne, Nu väcker tuppen mig imorgon tidigt, klockan är förståss 1 timme mer. Men nu är jag pensionär. Jätttemycket att stå i har jag. Renate, American Beauty står i kruka. Jag har öppenträdgård vecka 22, kul om du kommer och hämtar den då. Då bör R. spinossisima blomma, Aicha, Poppius, Huldra.. Jag har 2 Huldra till hösten, någon som vill tinga. <min Mail fungerar inte, tror inte det är mitt fel.
AnnammA
31-03-2008, 00:26
Välkommen hit susehn! Jag håller med dig, Svennis, det är roligt med lite fart och fläng...Men känns det ändå inte som om det har vaknat till lite här på rostråden, ändå? Jaha du Svennis, Ängelholm är inte så långt att åka till för mig, så vi får se...V22, det är slutet på maj, och då är jag ledig på helgen, iallafall.
Hej alla igen! Tack alla ni som önskat mej välkommen, det värmde i hjärtat! Jag är lite imponerad av att Renate i zon 4 REDAN lyckats ta sig ut och gräva, har ni ingen tjäle alls? Vad ska du ha för intressant i din nygrävda rabatt? Å Kajsa frågade om älsklingsrosor.... svår fråga... men senaste sommar var det Jaqueline de Pre`, alla Austin och på höstsidan förälskade jag mej i varma aprikosgula rosor, som tex Postillion, Kordes Aloha mfl. Numera har jag försökt begränsa mej (jaaa, NÅN sorts gräns MÅSTE man ju ha, trots att det inte är lätt!) till remonterande buskrosor, men det kommer av nån konstig anledning hem en hel del engångsblommande också.....tyyyp pimpineller som är så jättepop här i Finland. Vilka rosor gillar ni andra? Lyckans Anna som bor så nära Ängelholm att hon kan åka och hälsa på Svennis personligen! Svennis! Vad bra att dina hönor återvänt hem med livet i behåll! Jaa,du verkar VERKLIGEN ha fullt upp med både höns, bin OCH rosor! Det är som sagt ingen brådska med rosorna, det är rätt vintrigt här ännu....! Men det ska bli jättespännande när de kommer! Har alla ni andra redan Balsgårdsrosorna? Och vad tycker ni om dem? Sorry alla frågor, men man blir lätt lite ivrig på den här sidan.... Inte är det så mycket fart o fläng på mej, men jag har just haft vaknätter och går lite på övervarv, det går nog över bara jag slipper ut och gräva! Men nu är det inte många dar kvar till Stockholmmässan, nån annan som ska dit? See You? Sus
Så bra svennis,jag ska försöker komma då,hm en hulda vore inte helt fel den heller. Nej sus här är ingen tjäle alls i år,det var bara en liten bit jag hade att gräver.Jag måste ha plats för alla mina rossticklingar jag har i krukor i växthuset.Jag hade nog lite överskottsenergi,grävde även igår en liten bit gräsmatta.Det känns skönt att kunna vara ute och donar i trädgården igen.
Jo jag har de 4 Balsgårdsrosorna och jag är så nöjd med dom rosorna, Irma är min stora favorit och aldrig fryser dom ner ett dugg, har du inte rosorna, köp dom ! Du hittar många bilder av dom i mitt album/ klätterosor.
 Jaa, du Kajsa, det var faktiskt tack vare Balsgårdsrosorna som jag hittade hit! Svennis hade en annons i vår rosentidning att han säljer dem och när jag mejlade min beställning så tipsade han mej om denna sida, så jag kommer nog att ta väl hand om Balsgårdarna när de anländer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|