kricke1
Hej!

Mätte nyss i växthuset och de vissade ca 30 grader och undrar om man kan börja ställa ut tagetes m.m i huset? Men är orlig att det blir för kallt på natten. unsure.gif Har ett litet växthus på 3 plan som är köpt på rusta och undrar om jag kan ställa in det i växthuset med växterna i den och dra igen den på kvällen om det skulle bli för kallt, funnkar det tror ni? Kan ju ochså slänga över en filt?

/Kricke1 innocent.gif
rosita
Jag har tagetes i växthuset sedan februari, men jag har en fläkt som ser till att det inte blir kallare än 3 grader.

Utan extra värme kan det ju bli lika kallt i växthuset som utomhus. Men om du har plantorna i ditt lilla växthus från Rusta och slänger över en filt, kan det kanske gå. Eller lägg lite odlingsväv över plantorna.
kricke1
CITAT (rosita @ 30-03-2008, 18:07) *
Jag har tagetes i växthuset sedan februari, men jag har en fläkt som ser till att det inte blir kallare än 3 grader.

Utan extra värme kan det ju bli lika kallt i växthuset som utomhus. Men om du har plantorna i ditt lilla växthus från Rusta och slänger över en filt, kan det kanske gå. Eller lägg lite odlingsväv över plantorna.

" Kanske " då vågar jag ej blush.gif cool.gif

/Kricke1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon