MammaMattsson
Som jag skrev så har jag hittat en återförsäljare i Tyskland som säljer det vanliga snigelmedlet med Ferramol, och det är ju svindyrt härhemma.
För 49 Euro får vi 10 kilo av det, och frakten är 12,50 euro.
Som exempel så tar en shop 118 kronor för 500 gram här i Sverige.

Skall vi dela?
Om du bor i Sthlmstrakten, så kan jag ta hem det, sedan delar vi det, och delar upp på hur mycket du vill ha. Jag har problem med mördarsniglar, och som sagt, delar vi kommer vi billigt undan. Man betalar i förskott, så jag lägger ut pengarna först.

Bor du inte i Sthlm, kan du vara med ändå, men får räkna på att det kostar att posta till dig...

(Tänkte i vilket fall ta hem, och sälja det jag inte behöver... whistling.gif )
embees
CITAT (MammaMattsson @ 30-03-2008, 15:49) *
Som jag skrev så har jag hittat en återförsäljare i Tyskland som säljer det vanliga snigelmedlet med Ferramol, och det är ju svindyrt härhemma.
För 49 Euro får vi 10 kilo av det, och frakten är 12,50 euro.
Som exempel så tar en shop 118 kronor för 500 gram här i Sverige.

Skall vi dela?
Om du bor i Sthlmstrakten, så kan jag ta hem det, sedan delar vi det, och delar upp på hur mycket du vill ha. Jag har problem med mördarsniglar, och som sagt, delar vi kommer vi billigt undan. Man betalar i förskott, så jag lägger ut pengarna först.

Bor du inte i Sthlm, kan du vara med ändå, men får räkna på att det kostar att posta till dig...

(Tänkte i vilket fall ta hem, och sälja det jag inte behöver... whistling.gif )

Vad heter medlet på tyska? Ska snart ner till Puttgarden och proviantera annat naughty.gif och då kan jag lika gärna passa på att handla snigelfritt också.
Susanna
Jag är gärna med och delar, klarar mig dock med någt enstaka eller två kilo. Bor i Stockholm så vi slipper posta det.
MammaMattsson
CITAT (embees @ 30-03-2008, 16:34) *
Vad heter medlet på tyska? Ska snart ner till Puttgarden och proviantera annat naughty.gif och då kan jag lika gärna passa på att handla snigelfritt också.

Schneckenkorn!

Så köp på dig ett förråd.... tummenupp.gif
(Köp inte det med Mesurol, det är förbjudet i många länder, inklusive Sverige, och är giftigt om någon katt/hund eller kanske småbarn skulle äta av det, det är ferramol du är ute efter.)

Ingen mer?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (embees @ 30-03-2008, 16:34) *

Men då får du nog åka in till Burg för dom affärerna du kanske skall handla hos har säkert inte Schneckenkorn.

Du får åka genom Marktplatz i Burg och sedan svänger till vänstra då kommer en affär på vänster sida som troligen har det.

Elisabeth
sparre

Hej!!
Jag bor i Stockholm och vill vara med och dela "giftet". Jag tar gärna en tredjedel om vi är tre som delar.
Jag har så mycket "mördare" i Sörmland att dom små paketerna inte räcker till!
Hör av dig , hur vi ska göra med betalningen.

Anki i Sörmland
Anette på Boäng
Tänk på att allt som heter Schneckenkorn inte är ofarligt!
Vissa innehåller metaldehyd som inte är godkänt av kemikalieinspektionen i Sverige. Mesurol däremot är inte förbjudet i Sverige, men det får endast användas i yrkesodling, av personer som har behörighet för det (fås efter utbildning på länsstyrelsen). Jag har själv köpt snigelmedel från Tyskland, det sk Ferramol, som är tillåtet här. Mycket billigare än i handeln. Länk: www.asbit.de
Återförsäljning är däremot förbjudet i Sverige. Alla kemiska preparat måste säljas i originalförpackning med originaletiketter på. Skall ni dela med grannen måste de ha tillgång till all info på förpackningen och medlet får inte förvaras i annat än originalförpackningen (för att alla skall veta vad det är och inte av misstag använda preparatet felaktigt).
Monaxe
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-04-2008, 09:06) *
Men då får du nog åka in till Burg för dom affärerna du kanske skall handla hos har säkert inte Schneckenkorn.

Du får åka genom Marktplatz i Burg och sedan svänger till vänstra då kommer en affär på vänster sida som troligen har det.

Elisabeth

Ehh blush.gif i dom butikerna som svenskar oftast handlar i runt tyska gränsen, finns Schneckenkorn hos nästan alla tror jag. Brukar stå lite vid sidan av i ett låst skåp.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Monica i Kungälv @ 02-04-2008, 10:11) *
Ehh blush.gif i dom butikerna som svenskar oftast handlar i runt tyska gränsen, finns Schneckenkorn hos nästan alla tror jag. Brukar stå lite vid sidan av i ett låst skåp.

Handlar man hos Sky t.ex. så har dom säkert det. Jag har ju inte köpt Schneckenkorn under dom sista 3 år.

MB1965
Nu bor jag i Göteborg så dela blir lite svårt.

Men varifrån köper man en sådan schneckekornsäck på internet? Man har ju grannar som vill ha ... biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon