Full version: Luckfråga
Digger
Har beställt flera extrafönster till mitt kommande växthus men nu undrar jag hur man ska sätta dom. Ska man sätta dom sicksack så att man har fönster på båda sidorna om nocken men så att dom inte sitter precis mittemot varandra eller ska man sätta dom mittemot varandra på samma "takbjälke" om ni förstår hur jag menar? Hon i butiken sa att om man har dom mittemot varandra blåser luften bara rakt igenom. Jag jämför med hur man ska öppna takluckan i en buss, där ska man öppna den bakåt så att luften sugs ut. Kanske ska man sätta alla luckor på samma sida på läsidan så att man får sug ut? Tror inte att man kan ha två luckor bredvid varandra på samma takhalva, har för mig att det måste vara en tom takskiva mellan två fönster men jag är inte säker.
ingelsgarden1
Hej!
Du ska nog lnte sätta dem mittimot varandra utan försök att sätta dem i sicksack
uno
!. Du bör satsa på att beställa så många fönster som får plats i taket.
2. Ett av fönsterna skall inte ha en automatisk öppnare, den skall öppnas manuellet för att kunna vädra ut även när det inte är så varmt i huset att de automatiska öppnas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon