Full version: Julas växthus
Bettis
Idag tittade jag på Julas växthus, vad tycker ni om det???
Ramred
Vi köpte ett sånt för ett par veckor sedan, men inte fått upp det ännu pga det kalla vädret som blev. Jag tyckte dock att det var ett rimligt pris för ett första växthus. Återstår att se hur väl det håller. Tycker också att det är käckt att det är plast istället för glas.
Bettis
Precis så tänkte jag också, g.gif blir kanske ett sådant i år. Hoppades att någon på Odla hade ett och kunde säga om det var bra eller inte.
Chamomille
Jag ser inte vad det står i texten (kan inte förstora av någon anledning). Hur stort är det? Vad kostar det?
Bettis
VÄXTHUS 5 M2 KOMPLETT MED SOCKEL
Växthus i polykarbonat som är starkare än glas. Ramverk i aluminium. Sockel,
dörr och ventilationsfönster medföljer. Lätt att montera. Monteringsanvisning
medföljer. B1,9xH2xD2,6 m. 716-013. . . . . . Ord.pris 3.995:– NU 3.495:–
1. VÄXTHUSHYLLA Enkel att flytta vid behov. Fästes på växthusets aluminiumstomme.
L1250xD300 mm. 716-008. . . . . . . . . . . . . . . 349:–
2. SKUGGNÄT Ger skugga för dina växter under varma sommardagar
och som behåller värmen på kvällen. Lätt att montera i växthus. L2,4xB2 m.
716-014 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279:–

yahoo.gif det gick här är texten
MariaS
Jag kan kila över imorgon och titta på växthuset på plats. Meddelar imorgon kväll om det är prisvärt.
Bettis
CITAT (MariaS @ 30-03-2008, 18:41) *
Jag kan kila över imorgon och titta på växthuset på plats. Meddelar imorgon kväll om det är prisvärt.

thanks.gif thanks.gif så himla gulligt av dig wub.gif
Chamomille
CITAT (Bettis @ 30-03-2008, 18:40) *
VÄXTHUS 5 M2 KOMPLETT MED SOCKEL
Växthus i polykarbonat som är starkare än glas. Ramverk i aluminium. Sockel,
dörr och ventilationsfönster medföljer. Lätt att montera. Monteringsanvisning
medföljer. B1,9xH2xD2,6 m. 716-013. . . . . . Ord.pris 3.995:– NU 3.495:–
1. VÄXTHUSHYLLA Enkel att flytta vid behov. Fästes på växthusets aluminiumstomme.
L1250xD300 mm. 716-008. . . . . . . . . . . . . . . 349:–
2. SKUGGNÄT Ger skugga för dina växter under varma sommardagar
och som behåller värmen på kvällen. Lätt att montera i växthus. L2,4xB2 m.
716-014 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279:–
yahoo.gif det gick här är texten

Det låter billigt. Det var nog någonting liknande jag hade där jag bodde förut. Det kostade ungefär 3000, fast med glas. Där fanns det öppningsbara fönster i taket. Har du tittat på hobbyväxthus.se? De verkar ha billiga också. smile.gif Dessutom verkar det som att de har ett växthus som är identiskt som mitt fast deras är lite billigare...
Bettis
CITAT (Chamomille @ 30-03-2008, 18:47) *
Det låter billigt. Det var nog någonting liknande jag hade där jag bodde förut. Det kostade ungefär 3000, fast med glas. Där fanns det öppningsbara fönster i taket. Har du tittat på hobbyväxthus.se? De verkar ha billiga också. smile.gif Dessutom verkar det som att de har ett växthus som är identiskt som mitt fast deras är lite billigare...

Tack för tipset, ska genast in och titta tummenupp.gif
HelenN
Tidigare i veckan stod jag i ett sånt växthus på Jula.....det var litet, men fint. Verkligen robust tyckte jag också! Tjejen jag pratade med på Jula sa att det var lättmonterat & inte så tungt heller, eftersom det var polykarbonat, som såg ut som glasrutor. De hade sänkt priset från 3995:- till 3495:-.... fastsättningen av växthuset verkade lite skum...det var långa pinnar med som man ska slå ner i backen...men det måste väl även gå att gjuta fast kan jag tänka mig...men vet inte säkert.

och visst var jag sugen att köpa ett, stog i valet & kvalet, men jag lät bli.........men jag drömde om växthuset & sökte på internet efter växthus & läste & läste......så till slut ... i förrgår, så beställde jag ett i glas från Skånska byggvaror istället, på 11.4 kvm, med 4 vädringsluckor & bred öppning. De har ett erbjudande nu......ca 2000:- billigare.........
Bettis
CITAT (lämås @ 30-03-2008, 19:25) *
Tidigare i veckan stod jag i ett sånt växthus på Jula.....det var litet, men fint. Verkligen robust tyckte jag också! Tjejen jag pratade med på Jula sa att det var lättmonterat & inte så tungt heller, eftersom det var polykarbonat, som såg ut som glasrutor. De hade sänkt priset från 3995:- till 3495:-.... fastsättningen av växthuset verkade lite skum...det var långa pinnar med som man ska slå ner i backen...men det måste väl även gå att gjuta fast kan jag tänka mig...men vet inte säkert.

och visst var jag sugen att köpa ett, stog i valet & kvalet, men jag lät bli.........men jag drömde om växthuset & sökte på internet efter växthus & läste & läste......så till slut ... i förrgår, så beställde jag ett i glas från Skånska byggvaror istället, på 11.4 kvm, med 4 vädringsluckor & bred öppning. De har ett erbjudande nu......ca 2000:- billigare.........

å så många fina, vilket av dom köpte du??
Tosan
Mitt ser exakt likadant ut, men är på 6 kvm och jag är jättenöjd för det pris jag gav.
"glasen" är av sån där tunn, seg plast och håller faktiskt bättre än jag väntat hittills iaf, och stommen är jättestabil och lättmonterad.
K-rauta hade samma som mitt men med kanalplast, och stommen ser exakt likadan ut på den, så vi ska försöka få tag i kanalplastrutorna och byta så småningom.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=68431
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=68476

I de trådarna kan du läsa lite mer.
HelenN
CITAT (Bettis @ 30-03-2008, 19:30) *
å så många fina, vilket av dom köpte du??

http://www.skbv.se/templates/produkter-4.c...level4=A-602626 fast med alunatur.
Bettis
CITAT (lämås @ 31-03-2008, 14:27) *

Så fint det är, där får du nog många härliga stunder tummenupp.gif
MariaS
Jag var in till Jula igår och kikade. Köpte ett själv! tummenupp.gif Verkar enkelt att montera. Idealiskt som drivhus för värmeälskande växter, men inget för vinteförvaring, om man inte bara ska ha krukor och annat där över vintern. Ett rent kallväxthus så att säga.
Räcker det svaret?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon