|
Igår var jag och några till på "Körslaget", vi hade publikbiljetter. Helt otroligt vilket drag det var!! Anledningen till att vi var där berodde på en väldigt speciell kille som är med i Markoolios kör. Att se honom kliva in på scenen fick mina ögon att tåras. Tåras av stolthet.
Aqvakul
30-03-2008, 17:37
Välkommen tillbaks Kathy!
Är det en vågad gissning att det är din son som sjunger med markolio?
CITAT (Aqvakul @ 30-03-2008, 18:37)  Välkommen tillbaks Kathy!
Är det en vågad gissning att det är din son som sjunger med markolio? Tack för Välkomnandet! Nej, har ingen son. Däremot är det en annan person som ligger mig varmt om hjärtat. Som han sa, då han fick veta att han skulle vara med; - En annan del av Köping, släng er i väggen!
CITAT (Kathy @ 30-03-2008, 18:30)  Igår var jag och några till på "Körslaget", vi hade publikbiljetter. Helt otroligt vilket drag det var!! Anledningen till att vi var där berodde på en väldigt speciell kille som är med i Markoolios kör. Att se honom kliva in på scenen fick mina ögon att tåras. Tåras av stolthet.  Kul att se dej här igen
CITAT (pejori @ 30-03-2008, 18:41)  Kul att se dej här igen  Jaa, en sån här upplevelse som vi var med om igår kväll, vill jag så gärna berätta om. Och då fick det bli ett inlägg på odla.
CITAT (Kathy @ 30-03-2008, 18:43)  Jaa, en sån här upplevelse som vi var med om igår kväll, vill jag så gärna berätta om. Och då fick det bli ett inlägg på odla. Det är rätt. Skriv så det ryker.
Kul att höra av dig igen Kathy. Jag vet ju inte ens var Körslaget är.......obildade jag
CITAT (Alba @ 30-03-2008, 18:57)  Kul att höra av dig igen Kathy. Jag vet ju inte ens var Körslaget är.......obildade jag  Länk: http://www.tv4.se/noje/korslaget
Åh det har jag missat.....Brolle min favvo är ju med. Nästa vecka
MariaÖrebro
30-03-2008, 18:12
Förstår att det var killen som heter Rille du var där och tittade på! Vilken personlighet! Och vad jag beundrar Markoolio för att han bad honom vara med!  Jag tyckte programmet var jättebra! Olika musikstilar, olika typer av människor! Tyckte Agnes var bäst, men det beror nog på att jag gillar låten skarpt! Nästa vecka blir det nån annan som jag tycker är bäst!
Jag säjer bara BROLLE  , han är ju bara så söt hela karln
CITAT (MariaÖrebro @ 30-03-2008, 19:12)  Förstår att det var killen som heter Rille du var där och tittade på! Vilken personlighet! Och vad jag beundrar Markoolio för att han bad honom vara med!  /...... Nickar instämmande  Jag blev alldeles varm i hjärtat. Edit.: Glömde ju att säga att jag håller tummarna för Brolles kör (Hejja grannstan!) men jag tyckte att Lotta Engbergs kör sjöng bäst, i det här första programmet i alla fall... Edit. en gång till: Hej Kathy, kul att se dig här igen!
Krolliljan
30-03-2008, 21:11
Hej Kathy Så roligt att se dig
CITAT (tettan @ 30-03-2008, 21:44)  Jag säjer bara BROLLE  , han är ju bara så söt hela karln ...För att inte tala om hur söt han är när man kommer nära honom.
AnnammA
31-03-2008, 00:40
Hej Kathy! Kul att se dig, igen! Jo, Körslaget var ett program, som jag nog ska följa. Sjunger själv i kör, så det var inspirerande. Tyckte nog "hårdrockarna" var rätt så bra... Men vi får se hur det hela utvecklar sig...
CITAT (Kathy @ 30-03-2008, 22:47)  ...För att inte tala om hur söt han är när man kommer nära honom.  Har du......mmm lyckliga du. I somras kom han med sin båt och ankrade i närheten av vår båt .......salig. Hade det inte varit för skams skull hade jag tagit fram kameran.....ja lite folkvett har jag ju.
Körslaget var ett program som jag såg fram till med stor förväntan. Oj vad besviken jag blev. Ett i mitt tycke fullständigt misslyckat program där man rider på Let´s dans, idoltävling och tror att ett så här amatörmässigt och enkelt program skall vinna svenska folkets hjärta. Det krävs mer än några folkkära körledare.
aanderss
31-03-2008, 13:01
heja siw
Aqvakul
31-03-2008, 13:10
CITAT (aanderss @ 31-03-2008, 14:01)  heja siw Vi är ju goda lokalpatrioter!
aanderss
31-03-2008, 13:17
mm de måste man vara
AnnammA
31-03-2008, 13:57
CITAT (tettan @ 30-03-2008, 21:44)  Jag säjer bara BROLLE  , han är ju bara så söt hela karln Otrolig röst för att inte vara äldre!!! Innan jag visste hur Brolle såg ut, såg jag en Tom Joneslik man i 30, 40-årsåldern...
MariaÖrebro
31-03-2008, 15:59
Jag hade förmånen att se Brolle allra första gången i Popstars. Han kom in på auditionen (kan man säga så?) säker som en klippa och med exakt samma stil som han har nu. Han hade med sig en gitarr och satte sig på en pall och sjöng. Jag kommer inte ihåg vad det var, men alla smälte! De sade åt honom direkt att han inte passade, att han inte var det de sökte till Popstars, men att de skulle göra en skiva med honom ändå! Sedan har det bara rullat på! Han var ju en färdig artist med sitt eget koncept redan då!
Nu är det snart dags för del 2 av "Körslaget". Rille har övat med sin kör i måndags och kommer imorgon igen, sen smäller det. Luftgitarren lämnar han hemma denna gång.
Ing-Marie i Finnerödja
04-04-2008, 09:20
Ja de gäller verlkigen i morron så dom inte åker ur för det är ju första utröstningen. Jag håller nog på Lottas kör därför att de är bara bäst, men när man bor mitt emellan Gullspång och Laxå så är det ett svårt fall ..........men jag röstar på de jag tycker sjunger bra på lördag i varje fall. Moras kör va bra förra lördagen också.
aanderss
04-04-2008, 10:00
heja siw
Aqvakul
04-04-2008, 10:34
CITAT (aanderss @ 04-04-2008, 11:00)  heja siw lokalpatriotismen ska inte underskattas....
grycken
04-04-2008, 10:46
Håller med om att Lottas kör var bäst, men det är väl tyvärr inte det som gäller i sådana här tävlingar. :-(
aanderss
04-04-2008, 10:53
CITAT (Aqvakul @ 04-04-2008, 11:34)  lokalpatriotismen ska inte underskattas....  hehe
MariaÖrebro
04-04-2008, 12:08
Var det nån mer än jag som hörde Markoolio och Rille på Mix Megapol i morse? De pratade om att de skulle ge järnet imorgon. Dessutom slutade det med att hela studion skrålade med i en melodi, som jag förstås inte kommer ihåg vilken det var!
Nu får jag inte missa programmet i morgon. Det verka vara jättekul tycker jag.
Körslakten: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2195261.abJag har visserligen inte sett körslaget, men jag väntar ivrigt på att TV4 börjar sända kirurgaspiranterna - div. kändisar lär sig operera på en vecka.
ninnisky
05-04-2008, 12:05
Nu gör jag er besvikna - men jag tyckte programmet var uruselt - för att inte tala om alla reklamsnuttarna som var mellan körpresentationerna. Nej, är inte negativ till körsång eftersom både barnbarn och gammelfarfar/farmor sjunger/sjöng och vi ofta lyssnar. Men i denna form - ja, då får det vara för mig!
Lemonne
05-04-2008, 14:25
CITAT (ninnisky @ 05-04-2008, 13:05)  Nu gör jag er besvikna - men jag tyckte programmet var uruselt - för att inte tala om alla reklamsnuttarna som var mellan körpresentationerna. Nej, är inte negativ till körsång eftersom både barnbarn och gammelfarfar/farmor sjunger/sjöng och vi ofta lyssnar. Men i denna form - ja, då får det vara för mig!  Jag håller med dig - programmet var en stor besvikelse, fast jag kan inte sätta fingret på vad. Delvis tycker jag inte det var riktig körsång, det var ju i stort ett gäng människor som sjöng samma låt samtidigt! Hade det inte varit för Brolle hade jag nog inte tittat igen
titti49zon6
05-04-2008, 16:32
Brolle kör en Elvislåt i kväll, dom har visst övat på Western Farm i Boden i veckan Heja Brolle ( jag är lokalpatriot jag med)
CITAT (titti49zon6 @ 05-04-2008, 16:32)  Brolle kör en Elvislåt i kväll, dom har visst övat på Western Farm i Boden i veckan Heja Brolle ( jag är lokalpatriot jag med) Är det Brolle du hejar på eller hans kör? De verkar inte ha så mycket gemensamt: http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.11...rna-i-korslaget
Aqvakul
06-04-2008, 07:34
Programmet verkar väldigt konstruerat - känns inte äkta
Aqvakul
06-04-2008, 07:43
CITAT (Leia @ 06-04-2008, 08:41)  Vilken kör åkte ut igår? Siwans
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2008, 08:43)  Siwans Ok, jag såg inte hela programet. Var det "rätt" kör som åkte ut?
Aqvakul
06-04-2008, 07:51
CITAT (Leia @ 06-04-2008, 08:45)  Ok, jag såg inte hela programet. Var det "rätt" kör som åkte ut? Jag har ingen åsikt i frågan. Det är närmast omöjligt att jämföra, slötittade dessutom. Kanske Siwan är för gammal och inte i ropet längre?
Alla de här programmen i TV4 som har lokalanknytning i Sverige bekostas till en del av de kommuner där det spelas in. I Stadskampen fick de deltagande städerna betala 2500000 kr. För köslaget betalar de lite olika: Nacka kommun: Team Markoolio 250000 kr Vänersborgs kommun: Team Agnes Carlsson 250000 kr Bodens kommun: Team Brolle 125000 Gullspångs kommun: Team Linda Bengtzing betalar mat Laxå kommun: Team Lotta Engberg 0 kr Mora kommun: Team Joachim Cans 0 kr Landskrona: Team Siw Malmqvist 0 kr http://www.expressen.se/ledare/1.1117567/s...n-mot-sloseriet
Aqvakul
10-04-2008, 10:06
CITAT (KURT @ 10-04-2008, 10:58)  Alla de här programmen i TV4 som har lokalanknytning i Sverige bekostas till en del av de kommuner där det spelas in. I Stadskampen fick de deltagande städerna betala 2500000 kr. För köslaget betalar de lite olika: Nacka kommun: Team Markoolio 250000 kr Vänersborgs kommun: Team Agnes Carlsson 250000 kr Bodens kommun: Team Brolle 125000 Gullspångs kommun: Team Linda Bengtzing betalar mat Laxå kommun: Team Lotta Engberg 0 kr Mora kommun: Team Joachim Cans 0 kr Landskrona: Team Siw Malmqvist 0 kr http://www.expressen.se/ledare/1.1117567/s...n-mot-sloserietMoney makes the world going around........
Lemonne
10-04-2008, 16:04
CITAT (KURT @ 10-04-2008, 10:58)  Gullspångs kommun: Team Linda Bengtzing betalar mat Va? Får Linda Bengtzing betala för maten för att få spela??  Inte så konstigt, visserligen, jag gillar inte henne.
Aqvakul
10-04-2008, 16:23
CITAT (Lemonne @ 10-04-2008, 17:04)  Va? Får Linda Bengtzing betala för maten för att få spela??  Inte så konstigt, visserligen, jag gillar inte henne. Jag tolkade det tvärtom, dvs att Linda mfl. skulle bli bjudna på mat. Så tunn som hon är så är det väl bra om hon får i sig lite...  edit stavfel
Såg en del av programmet men gillade inte alls upplägget ... skulle vilja kalla det för gruppsång istf kör. Och nu visar det sig att det kanske är uppgjort redan innan och man lurar tittarna på pengar genom omröstning. Mycket som inte är som man tror ... t.ex så är ju inte alla i kören från orten.
Spelade in programmet ikväll och har sett det nu ... Så synd att Agnes åkte ut.  Lotta och Brolle var överlägset bäst ... där handlade det om riktiga körer.
zaaritha
12-04-2008, 23:00
Har ej sett det, bara läst om det! Inget för mej!
Lottas "The lion sleeps tonight" var fantastiskt!! Men, jag är SÅ stolt över Rille i Team Markoolio!!! Om ni visste vad denna chans att få vara med i körslaget gjort för honom!
Synd att Markoolios team åkte ut igår kväll, men det var väl nästan väntat. Rille har fått sin "Minute of fame", förra helgen blev det limousineåkning, champagne och att få uppleva att gå förbi i kön till Café Opera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|